Eftermiddagstankar

Eftersom jag troligen inte hinner blogga nåt idag (måndag) pga träning, resa, tid hos fysioterapeut osv så tidsinställer jag ett inlägg med tankar från de två senaste dagarnas eftermiddagspass. 


Lördag eftermiddag sköt jag först enkelskott, tog en timme att få iväg 50 skott, men såg bra ut, efter x antal inskjutningsskott. Insåg att jag sköt in bättre i stå när jag sköt ett och ett skott. Liggande har jag verkligen noll koll på vart skotten sitter, i stående har jag full koll. Så jag kan skruva på ståskott liksom. Så säker är jag på vart de sitter. Men igår fick jag till slut liggskott som satt hål i hål i hål så då kunde jag säkert veta vart mitt läge var. Otroligt bra träning med enkelskott med feedback mellan varje skott. Tar dock tid om man inte har monitor och det har man inte på helger här. Hatade den här övningen när L introducerade den för sisådär 6 år sedan men nu älskar jag den. 

Efter det drog jag ut på årets första stakpass. Blev ett otroligt bra pass där jag kände att jag inte tappat särskilt mycket sen jag var där och stakade senast. Och då har jag kanske stakat fyra gånger sen dess. Förvånad över hur bra det kändes men förstås väldigt glad! Behöver fortsätta lyfta min stakning och att jag startar på samma nivå som jag avslutade förra träningsåret på lovar gott. Förra året förbättrade jag min stakning jättemycket och vore skönt om jag kunde göra det i år igen. Kändes faktiskt så bra att jag är övertygad om att jag i år kommer ta steget och våga staka på mina treor igen. Tror inte jag gjort det sen hösten 2012 när jag skickat mina tvåor till Ruhpan och hade stakning på programmet. Det var ett fruktansvärt tungt pass och har inte vågat staka på treorna sen dess. Men i år, då jäklar!

Trots att jag bor långt ifrån Bymarka och mina vanliga rundor så kan jag se fördelar med det. Söndagens restøkt gick på en cykelväg jag aldrig förr åkt på och jag fick se både Lerkendal och NTNU. Har även under veckan åkt Björndalen åt andra hållet, otroligt fint!! Så jag blir sugen att utforska de östra delarna av Trondheim än mer. Kanske det finns en dold skatt i rullskid- och löpvägar här? Blev även sugen att plugga på NTNU, kan vara det mäktigaste universitet jag sett. Kanske inte är lika imponerande på insidan, eller så är det ännu mer imponerande? 

Kände i alla fall att jag gör helt rätt val som flyttar hit. Den här staden är så otroligt vacker, helt i min smak. Och här finns så otroligt mycket som jag värdesätter i mitt liv. Och visst har jag väl alltid vetat att jag skulle hamna i Norge, till slut..!

Kommentera här: