Stretching

Jag var egentligen mer sugen att träna igår än vad jag var idag. Men jag vet att jag behöver stretcha mycket så det var lika bra att träna lite innan. Valet föll på skate och då drog jag ett kombtest när jag ändå var igång. Kände direkt jag började åka att mina höftböjare är helt paj. Det är tydligen den muskel som mest påverkas av både klassiskt och skate. Så det blev inte mer skidåkning än de 12 varv jag snurrade runt vallen idag. Det räckte för idag. Stretchingen går bra ändå. Det är bara höftböjaren och ljumskarna som är stela. Känner lite i ryggen fortfarande, men inte farligt.

Känner mig faktiskt väldigt taggad på tävling i helgen! Från att ha absolut noll förväntningar så känns det ändå rätt bra i kroppen trots allt, vilket gör att jag ändå hoppas på att jag ska kunna göra helt okej tävlingar.

Och mitt liggskytte stämmer otroligt bra just nu! Vilket känns väldigt skönt, då jag egentligen är en bättre ståskytt. Men skulle faktiskt bli väldigt glad om jag nu de sista tävlingarna kan få liggskyttet att stämma så pass bra att jag höjer min träffprocent i ligg på tävling i år. Nästan pinsamt dålig just nu.

Idag kom jag också fram till att för mig så är det 95% mentalt i stående. För allt annat i mitt ståskytte är så otroligt fantastiskt bra, att det är 95% mentalt (inkl tajming) och 5% stabilitet (puls). Idag var inte tajmingen bra, vilket ofta beror på dåligt fokus och jag landade på 80% träff i stå. Inte så bra. Däremot 93% i ligg och fem nollor efter två bom i första. Det är bra.

Kommentera här: