StafettVasan

Efter lite sjukdom i mina sponsorers lag på dagens StafettVasa så fick jag lov att hoppa in på en sträcka. Skulle egentligen ha vilat idag men gjorde det igår istället och tog sträckan som dagens träningspass. Det var väldigt svårt att hitta rätt tempo. En del av mig körde med nummerlapp mot åkarna bredvid mig medan den andra delen menade på mig själv "I1, I1, I1". Så mycket på pulsklocka som jag åkte idag gör jag otroligt sällan. Men ville verkligen hålla ett lugnt tempo för att inte slösa energi. 


Men kände i Lundbäcksbackarna hur jag längtade efter på söndag när jag får åka på uppför där, inte behöver hålla igen för att hålla min puls. Får se om jag håller med i övermorgon, att jag gärna diagonalar stort där uppför. Hoppas på väldigt bra fäste i alla fall. Det vore underbart att kunna åka bra hela loppet. Det får vara målet. Förutom att ta sig i mål... 

Men det var otroligt lättfört idag. Det var även otroligt mycket nedför så jag fick en väldigt snabb åktid. 15 km på 59 minuter med snittpuls på 68% av max. Ett fint träningspass!

Kommentera här: