Söka utbildning

För några dagar sedan öppnade anmälan till höstens utbildningar. I förrgår satte jag mig ner och började söka. Orden "distans" och "halvfart" var mina nyckelord och som det känns nu så är idrottslärare och master i idrottsvetenskap det som ligger mig närmst. 
 
Jag tror det var när jag stod i valet och kvalet om jag skulle söka skidskytteuniversitetet eller inte som jag letade lite utbildningar på Mittuniversitetet. Då hittade jag "Magister i Idrottsvetenskap - prestationsoptimering med inriktning mot elitidrott" vilket lät otroligt spännande! Läste "Ort: Östersund" och missade "Studieform: Distans". Det uppmärksammade jag dock när jag under en sökning på "idrottsvetenskap distans" fick upp den utbildningen på antagning.se. Snacka om lycka! 
 
Sååå, om jag kommer in på den utbildningen så finns det STOR chans att det är just det jag kommer göra i höst. Läsa en magister i idrottsvetenskap på halvfart på distans mot Östersund. 
 
Däremot så valde jag att inte söka skidskytteuniversitetet eftersom jag INTE skulle läsa på MIUN. Men det var ju inte enda anledningen till att jag inte sökte. Så även om jag nu ska plugga på MIUN så vet jag inte om jag skulle ha sökt. 
 
Har ju även sökt pedagogik på halvfart på distans. För en eventuell lärarexamen. Tror dock att det krävs en hel del mer, för det var tydligen inte så enkelt som jag trodde att komplettera en kandidatexamen i idrottsvetenskap till idrottslärarexamen. Så hoppas inte jag "behöver" läsa pedagogik.
 
Söker även utbildningar i Trondheim. Master i idrottsvetenskap bland annat. Tyvärr är den endast på helfart, vilket är största nackdelen, annars lät det också väldigt spännande. Master i hälsovetenskap fanns på halvfart, men lät inte lika intressant. Ska nog söka pedagogik i Trondheim också, är tydligen en av de lättaste kurserna som finns där, enligt säkra källor. Men som sagt så kan jag jobba som idrottslärare i Norge med en master i idrottsvetenskap. Vilket jag hoppas att jag kommer ha om sisådär fyra år eller något. Men tänkte börja med en magister och hoppas det går att bygga på till master sen. Kanske ska kolla upp de möjligheterna och inte bara anta... 
 
Men antagning.se är en fantastisk plattform i alla fall! Man hittar alltid vad man söker där! Fantastiskt! 

Kommentera här: