Elbil

Sov hemma i natt, sov tills jag vaknade och kunde sen i lugn och ro packa och chilla på förmiddagen. Väldigt skönt!


Hälsade sedan på hos min samarbetspartner Mora Bil och fick provköra Hyundais hybrid Ionic. Det var första gången jag körde elbil och jäklar va coolt det var!! Kände direkt på gaspedalen när den gick över från bränsle till el och helt otroligt vilket svar jag fick när jag tryckte gasen i botten! Kändes som det fanns tre lägen i gaspedalen, ett chill-läge, ett gas-läge och ett gasa-som-fan-läge. Pirrade ordentligt i magen när jag körde gasa-som-fan-läget..! Kan säga att jag blev inte mindre sugen på en elbil efter den provkörningen!! 

Käkade en tidig lunch hemma med pappa och rullade sedan norrut. Befinner mig nu i Östersund och har fortsatt chilla. Vilodag deluxe liksom. 

Kommentera här: