Vidareutbildning

Igår kom antagningsbesked inför hösten. Fick faktiskt både från NTNU och antagning samma dag. Men beskedet från NTNU var av det sämre slaget. Inte oväntat då jag visste att det krävdes minst C på examensarbetet för att få läsa master där (jag fick D) men när jag fick det beskedet så kände jag hur gärna jag ville läsa master. 


Men fick däremot positivt besked från antagning, jag kom in på mitt förstahandsval som var "Magister i idrottsvetenskap - Prestationsoptimering med inriktning mot elitidrott". Vilket jag tackade ja till och efter lite efterforskning så insåg jag att den kursplanen var MYCKET roligare än master i idrettsvitenskap. Så det känns väldigt bra att jag ska läsa det under nästa läsår. Det är ju fortsättning på den utbildningen jag nyss avslutat, på Mittuniversitetet i Östersund. Känns väldigt skönt att det är samma lärare som jag haft tidigare då de vet vem jag är och vad jag gör. Dvs, tränar skidskytte i Trondheim. För det är en distansutbildning, dessutom på halvfart! Kan inte bli bättre! Det är fyra obligatoriska träffar i Östersund under läsåret, vilket känns fullt överkomligt. Redan kunnat kolla schema för första kursen (Testmetodik och Prestationsanalys) och då var det en helg (tre dagar) OBL i Östersund, passade dessutom perfekt in i min årsplanering då jag har vilovecka den veckan och ändå tänkt åka till Sverige (Mora iofs, men är bara en timmes omväg via Östersund). 

Så det känns väldigt bra inför hösten. Jag känner verkligen att jag vill läsa till en master och då är det här absolut det bästa. Det program jag nu tackat ja till avslutas under år 2 med D-uppsats på 30hp. Men jag vill undersöka mina möjligheter att använda årets kurser till att plocka ihop en masterexamen. Vet inte hur det går till men hoppas att det går i alla fall. Hoppas också att jag ska trivas lika bra att plugga på halvfart på distans som senast jag gjorde det men det tror jag!

Kommentera här: