File some paperwork

Första dagen i Trondheim är till ända. 


Började dagen med ett skyttepass på Saupstad. Trodde jag skulle överväldigas av lyckokänslor när jag kom dit, men det kändes bara naturligt. Som om det vore hemmaplan. Med tanke på att jag inte har någon kikare med mig så kommer jag nog anse Granåsen som hemmaplan, men när jag inte längre bor på Granåsen så kommer det nog bli 50/50 i skyttepassen, eftersom den mesta komben blir på Saupstad. 

Ett par timmar senare fick jag dock uppleva de där lyckokänslorna. Efter ett snabbt mellanmål och en underbar, efterlängtad dusch (svettats och stressat igenom denna flytt...) åkte jag ner på byen för att fixa lite papper. Lättare sagt än gjort, visade det sig och kom hem med dubbelt så många papper som jag tänkt jag skulle skriva på. 

Kom även hem en microvågsugn rikare och efter att ha släpat den två trappor upp så var jag HELT slut. (Den var tyngst av allt jag släpat upp!) Hade då varit borta nästan 6 timmar (och suttit i kö typ halva tiden) och sen dess har jag mestadels legat i sängen. Någon form av vila lär man väl ha under två vilodagar? 

Har funderat mycket på vilken serie jag ska ta tag i nu när jag är klar med SATC. Har inte varit sugen på någon ny (inte heller letat särskilt aktivt) utan idag blev det Suits s01e01 för andra gången. Ja, jag är verkligen en sån som kan se om bra serier. Jag har inte sett alla säsonger med svensk text, vilket jag var sugen på. Och sen såg jag nyligen första scenen med Mike och Rachel och blev sugen att se deras kärlekshistoria igen. Ja, jag är verkligen en sucker för great lovestories. 

Imorgon drar jag igång träningen igen. Längtar. Var sååå trött när jag kom hem från Arvika och har verkligen inte velat/orkat träna sen dess, men idag kände jag lusten komma tillbaka. Känner mig alltid så värdelös när jag inte orkar träna det som står på planen och får ständigt påminna mig om att mitt normalläge är att vilja träna två pass om dagen och när jag inte vill det så behöver jag vila. Jag menar, för någon vecka sedan så stod jag och gjorde frukost en vilodag med typ 25 träningstimmar i benen sen min förra vilodag och var sugen på att träna! Det är lite skillnad mot när jag igår inte orkade kliva upp ur sängen och köra 25 min styrka före frukost. Men så har jag ju en hel O-ringen i benen nu. Lite skillnad ja. Hoppas i alla fall att kroppen ska kännas okej imorgon. Vill som sagt verkligen komma igång med träningen, bland annat för miljöerna här. Längtar efter att staka till Ringvål, springa runt Skjellbreia, köra hurtighet på Granåsen och intervaller i Vassfjellet. Åh, det finns så många pass jag vill köra och jag hoppas min kropp också vill köra hårt nu!!

Kommentera här: