Bra dag!

Idag har varit en bra dag ur alla synvinklar.
 
Tidig uppstigning inför ett långt förmiddagspass, Orsasjön runt på klassiska rullen. Möttes av spöregn men klädde mig därefter så det var inga problem. Däremot missade jag min rekordtid med knappt 2 minuter, skyller på blöt asfalt... Känslan var inte jättebra heller, vilket den tydligen var för två år sen då mitt nuvarande rekord sattes. Trodde verkligen jag skulle åka fortare i år, men men. Får kanske göra ett nytt försök när asfalten är torr.
 
Efter lunch så såg jag sista avsnittet av Sex and the City. Har alltså sett sex säsonger på 3,5 vecka. Lite sjukt... Drog ju 24 avsnitt första dagen (vrålvila) men efter det såg jag max 2 avsnitt per dag fram till säsong 4, som jag hade med mig till Grekland. Där började jag mata, kollade hela flygresan ner och under veckan hann jag se hela säsong 4, som var de enda cd-skicorna jag hade med mig. Sen har jag alltså matat säsong 5 och 6 på en vecka, såå bra ju!! Längtar efter att se filmerna också, men får se när jag har tid med det. Det är ju lite skillnad på ett avsnitt på 29 minuter och en långfilm...
 
På eftermiddagen körde jag först rytm-test på skjutvallen. Efter alldeles för mycket slarv-skytte på slutet så bestämde jag mig för att köra säkerhet före tid idag, vilket var ett vinnande koncept. Tog 55 skott innan första bommen kom och snittade ändå runt 30 sek, vilket är max tid för att ett resultat på rytm-testet ska räknas. Men efter den bommen så rappade jag på lite i skyttet så landade på 28 sek i snitt ändå, vilket är den "sämsta" hastighet jag haft i år, bäst är 26 sek tror jag. Höll ihop det bra och efter 80 skott hade jag fortfarande bara den enda bommen. Men sen orkade jag inte hela vägen och det blev två bom till på sista 20 skotten. Men ändå 97% träff vilket är mitt bästa på rytm-test och nu ser jag verkligen att det är möjligt att skjuta 100 av 100 träff. Är verkligen sugen att göra det snart, genom att köra säkerhet före tid. Och när jag klarat 100% träff försöka klara 100% träff på i snitt 25 sekunder!
 
Avslutade träningsdagen med att plocka 20 kontroller på årets Naturpass i Läde (bara lugn löpning). Fullbordade därmed en fullhand idag...blev till och med lite plustid. Känns fortfarande halvers men imorgon har jag eftermiddagsvila, det ser jag otroligt mycket fram emot!

Kommentera här: