Årets första...

Idag var det dags för årets första "riktiga" I4-pass. Tidigare har jag bara kört orientering i de högre intensiteterna I4 och I5, mer som naturliga intervaller. Men idag stod 6 dubbelvarv på planen. Det var också årets första hårda kombpass. 

Och det blev årets första dåliga hårda pass. Nej, årets andra, förresten. Hade en orienteringsträning som skulle vara I3 men som blev I2... Men annars så har årets hårda pass gått väldigt, väldigt bra. 

Men jag har riktigt tuffa dagar i bagaget. Så det var kanske inte så konstigt att det inte kändes bra idag. Och det var extremt tufft att få upp pulsen i I4. Årets första kamp mot pulsklockan! 

Det som var positivt var att jag trots dålig känsla och låg puls åkte fort. Har nog aldrig kört dubbelvarv på Swenor 2:or så kan tyvärr inte jämföra tiderna så, men jag vet vad jag har för rekordtid på långa varvet och den var jag inte långt ifrån idag. Tror dessutom att den är på Start-rull, som är snabbare än Swenor. Tänkte jag skulle göra ett djupdyk i arkivet idag men min att-göra-lista kom i vägen. Så det får bli nån annan gång. Jag tror i alla fall att jag åkte fort idag, även om känslan var dålig. 

Nåt annat positivt är att jag sällan känt att tekniken sitter så bra som den gjorde idag. Har känt det på flera skate-pass i år. Inte sett facit dock, men känslan är bra!

Skyttet var ganska bra ändå. Landade än en gång på 88% träff. Har gjort det väääldigt många gånger på slutet. Tror tyvärr inte att mina bästa skyttepass kan väga upp och att jag nu har hamnat på fel sida 90-gränsen i total skjutprocent. Men är inte helt säker. Känner mig i alla fall trygg i att skyttet kommer kännas bättre och bättre. Har en snabbare rytm i liggande nu än tidigare och det kommer nog ta en stund innan det känns bekvämt och då kommer det bli lättare att träffa mer. Stående har inte varit lika bra i år som förra året. Men då var det sinnessjukt bra förra året. Håller en jämn nivå så det är bra. 

Ska faktiskt mata på med träning ett tag till. Kroppen börjar protestera men tror jag klarar några dagar till. 

Kommentera här: