Svar på frågor

Fråga: Jag har en hel del funderingar varför du väljer att träna själv med eget upplägg? 
Har du funderat hur det påverkar att du inte har någon annan som driver på resp bromsar? 
Vad ör ditt framtida mål att jobba som? 
Vad är det som du hela tiden verkar vilja vara någonannanstans? och inte nöja dig med här och nu 
Vad har du för mål med din skidsatsning? 
Har du inte funderat på att ta någon mental coach till hjälp? Det verkar ha låst sig för dig. 
Har du någon drömtränare? 
Har du ingått någon gång i någon satsning typ utvecklingslag etc
 
Svar: Jag har valt att träna själv med eget upplägg för att jag vill göra något som JAG tror på. Jag har under de senaste åtta åren gjort det som en tränare har sagt åt mig att göra och jag har inte nått de mål jag haft. Men jag har ju en tränare i Norge som jag använder som bollplank.
Jag anser att jag själv är både duktig på att driva på mig själv och bromsa mig själv. Men det är klart att jag funderar på om mitt upplägg är rätt då det inte heller verkar göra att jag når mina mål. 
Just nu är mitt mål att jobba som tränare eller PT. 
Jag har alltid varit bra på att planera, se framåt och haft svårt att vara här och nu. Men jag har blivit mycket bättre på det och när jag mår bra så njuter jag här och nu. 
Mitt mål är förstås att kämpa i världstoppen i skidskytte.
Jag har en mental tränare som hjälper mig. Jag har många gånger önskat att mina många år med mental träning skulle kunna förebygga mentala problem men tyvärr får jag ta varje nytt mental problem när det uppstår. 
Jättesvårt med min drömtränare! Jag tror inte att man kan säga det innan man har haft någon som tränare. De egenskaper som jag önskar att min drömtränare ska ha är: engagerad, erfaren, bra att kommunicera med, förstående, liknande träningsfilosofi som mig. Personer som jag spontant tänker på är: Pär Svärdfeldt, Fredric Uusitalo, Ola Ravald, Mikael Löfgren, Mattias Persson. Typ så...
Ja, jag var med i utvecklingslaget första året som senior, 2013.
 
Fråga:
Vad är din adress till hejpucko? 
Ibland har det kännts som du har skrivit om Asperger? eller något annat är det så? 
 
Svar:
Hejpucko-bloggen är lösenordsskyddad så adressen dit leder ingenstans. Mina i efterhand publicerade inlägg från hejpucko finns här.
Ja, jag har skrivit lite om Aspbergers. Jag har funderat om jag har en light-version av Aspbergers. De inläggen finns här, här och här.

Kommentera här: