Snart klar med skolan

Idag har jag påbörjat min näst sista kurs på Idrottsvetenskapliga programmet. Eftersom jag inte läst full fart så kan jag inte längre själv registrera mig på kurserna utan det måste gå via fakultetsadministratören. Var och hälsade på henne idag och sa att jag ville bli antagen på VTM 2 (som jag började på idag) och så undrade hon något om vad som händer efter. Och jag hör mig själv säga "sen har jag bara C-uppsatsen kvar". Och när jag sa det så slog det mig, jag har snart bara C-uppsatsen kvar. Även fast jag egentligen sagt det sen i våras, eller rättare sagt "jag har två saker och sen bara C-uppsatsen kvar". Okej, jag har fortfarande två saker och C-uppsatsen kvar. Så egentligen är det ingen skillnad. Men det blev så tydligt idag när jag såg en utskrift av mina avslutade kurser samtidigt som jag hörde mig själv säga "sen har jag bara C-uppsatsen kvar". 
 
Dock så blev ju den där andra saken som jag skulle göra kanske lite större än vad jag trott. Dvs: ytterligare en tenta. Så det där med att jag ska klara mig från att behöva skriva en tenta i balklänning...det blev lite mer osäkert. Ja, alltså, jag har läst någonstans att man ska skriva sin 20:e omtenta i frack/balklänning. Huruvida det gäller på Mittuniversitetet är högst oklart. Exakt hur många omtentor jag skrivit är också högst oklart, men jag tror det är 16 stycken... Såå...det ska jag nog klara! Klara mig under 20 omtentor menar jag! 
 
Det känns otroligt bra att snart vara klar med skolan! Det gör mig väldigt pepp på den här sista terminen! Sen vet jag ju inte riktigt vad jag ska göra efter examen, om det blir fortsatt plugg eller jobb. Det visar sig. Helst vill jag nog plugga. Tycker det är lite mindre ansträngande än att jobba. Men har å andra sidan aldrig direkt jobbat, så vad vet jag, egentligen. 
 
Annars så har jag vilodag idag. Behövdes verkligen. Har känt mig trött. Men jag mår bra annars, till skillnad mot för en vecka sedan. Trots att jag inte är nämnvärt nöjdare med denna helg än förra. Men men. Håller hoppet uppe. Det kommer vända. Det måste det göra.

Kommentera här: