Mini-snickers

Nu är jag tillbaka till måndagsvila! Det är dessutom vecka 1. (Sista veckan på träningsperiod 9.) Och äntligen en tävlingsvecka! Jajemen. Nästa vilodag (torsdag) är resdag till Ål för min första Norgescup för året (kan hända det blir fler...) Jag längtar verkligen till helgen, det kommer bli väldigt roliga tävlingar (sprint och masstart) på en arena där jag har goda minnen ifrån (Bendit Liatoppen 2009) och så ska det bli helt underbart att återse mina fina vänner från Trondheim! 


Men åter till nuet. Vilodag idag. Har ägnat senaste två timmarna åt min projektplan som börjar ta form. Dock återstår det ett stort antal artiklar innan jag kan sätta punkt. Suck. Hatar artiklar. Får göra ett nytt försök imorgon. Eller ikväll. Eller någon annan gång. Texten är i stort sett klar i alla fall, alltid något. 

Projektplanen var dagens mål. Annars är det bara smågrejer som står på listan. Hittade ett stort förråd med reservammunition här hemma. Min träningsammo är nästan slut men nu ska jag nog klara mig en månad till eller så. (Det står "ammo" på min att göra-lista.) 

Igår kväll gjorde jag en omgång snickers. Denna gång blev det mini-snickers som var perfekta att ge bort. (Bloggar från mobilen så kan inte länka receptet men det finns under kategorin mat/bak.) Det jag gjorde annorlunda var att jag skar upp den i mindre bitar efter 30 min i kylskåpet och sedan doppade jag bitarna i choklad. Det gick åt ca 150 g choklad istället för 100 g (så jag fick göra 1/3 med ljus choklad). Var nog första gången jag choklad-doppade något så lyckades få chokladen att rinna ut under bitarna, så de liksom står på en bädd av choklad (svårt att förklara...) Får nog googla och se hur man ska lösa det på ett bättre sätt. De blev i alla fall väldigt fina annars och som vanligt väldigt goda!

Kommentera här: