100 mål i livet

Dagens jubileumsinlägg är också något som jag varit lite nervös inför (precis som frågestunden). Jag började på denna lista när Blondinbella publicerade hennes 100 mål...så det har verkligen tagit tid för mig att bli klar. Jag tycker att jag har många mål i livet, men 100 mål är otroligt mycket. Har faktiskt använt andras mål för att inspireras till mina egna, då fantasin tröt. Men sen jag färdigställde den så har jag faktiskt kommit på fler mål och fått radera 2-3 mindre viktiga... Jag började ju på den här listan i hejpucko och tänkte först att jag inte skulle publicera den, eller publicera valda delar. Men nu under mitt jubileum publicerar jag hela listan. Men jag har delat upp den i kategorier. Gjorde det när jag till slut läste igenom den för att se att jag inte hade samma mål flera gånger. Och för att jag inte riktigt är bekväm med prioriteringsordningen på mina mål... 
 
Personligt
Fortsätta vara ärlig och öppen
Vara självständig
Lita på min magkänsla
Njuta av livets stunder
Vara omtänksam mot de jag har runtomkring mig
Alltid säga vad jag tycker
Alltid lära mig nya saker
Bli bättre på att inte skjuta upp saker
Kunna gå ut och äta på restaurang ensam
Spela piano och fiol igen
Sommarprata i P1
Vara med i något tv-program
 
Familj
Ha en bra kontakt med mina syskon hela livet
Prata med mamma och pappa minst en gång i veckan hela livet
Hitta the love of my life
Ha ett stort, fint bröllop
Få barn
Uppfostra starka, självständiga och omtänksamma barn
Vara en cool faster som man vill anförtro sig åt
Sticka raggsockor till mina barnbarn
Ta hand om mina föräldrar när de behöver mig lika mycket som de tagit hand om mig
 
Vänner
Behålla kontakt med mina bästa vänner livet ut
Bjuda in vänner till middagar
Försöka få mina barn att umgås med mina vänners barn
 
Idrott
Vara en inspirationskälla till yngre skidskyttar under min karriär
När jag har avslutat min karriär: inspirera unga att hålla på med skidskytte
Skjutprocent över 90 under en hel säsong
Vinna en crystal globe (alltså en stor glaspokal för total- eller en delcup i WC eller IBU)
Ta medalj på hemma-VM 2019
Vinna OS-guld 
Gå på Idrottsgalan i min balklänning
Ta emot pris på Idrottsgalan
Hålla mig i form livet ut
Vara nöjd med min kropp trots att den kommer förändras
Ta min kroppsvikt i bänkpress
Klara 10 chins
Klara över 50 i G3
Springa Lidingö 10K på medaljtid
Göra en Svensk Klassiker
Göra en triathlon
Springa O-ringen i D70
Vara så pigg att jag inte behöver bo på ålderdomshem
Lära mig skjuta pistol
Vara ideell ledare för mina barns fritidsaktiviteter

Mat osv
Alltid inspireras i köket
Plocka mycket bär på somrarna
Lära mig spritsa ordentligt och snyggt
Göra macarones
Göra egen choklad
Odla grönsaker, kryddor, potatis, jordgubbar osv
Äta cheesecake på Cheesecake factory (kopierat från Blondinbella, hehe)
 
Resor
Besöka alla Kanarieöarna
Besöka New York
Besöka Eiffeltornet
Besöka London
Besöka Disneyland
Besöka Legoland
Besöka en vingård 
Resa till Thailand
Åka Hurtigrutten
Visa mina barn världen
Resa tillsammans med familj och/eller vänner
Bestiga något högt berg (kanske inte Mount Everest, men nästan)
Åka helikopter (helst över något vackert fjäll eller liknande utsikt)
Fjällvandra på något vackert ställe (eller många ställen)
 
Upplevelser mm
Se en konsert med Madonna
Hoppa fallskärm
Träffa en kunglighet
Bygga hus, som jag själv varit med och ritat
Ha en walk-in-closet
Läsa alla böcker jag är sugen på
Se alla filmer jag velat se
 
Karriär
Skriva 1,8 på högskoleprovet
Ta en masterexamen
Göra Mensa-test
Skriva och ge ut en roman
Ge ut min egen kokbok
Skriva krönikor i en tidning
Skriva en låt
Bli styrelseledamot i ett stort företag
Jobba som tränare på elitnivå
Göra eller medverka i en podcast
 
Ekonomi
Tjäna pengar
Ha råd att spara, både till mig själv och till mina barn
Handla dyra, vackra kläder och skor
Köpa en kostym
Köpa en märkesklocka
Ha råd att unna mig behandlingar, så som manikyr, ögonbrynsplockning mm
Lära mig deklarera
Lära mig bokföring
Vara skuldfri
 
Övrigt
Göra bra saker för miljön
Köra elbil
Backa med släp utan problem
Ha en stuga i fjällen
Köpa en systemkamera och ta många och fina bilder
Oftare tända ljus än lampor
Prata flytande norska
Göra något som många kommer ihåg mig för
Fortsätta dokumentera mitt liv i skrift och med bilder
1 mami:

skriven

Så härligt att få ta del av dina mål😍 Fantastiskt fina mål och härlig läsning! Några av målen tror jag att dina föräldrar har lagt grunden till och det är jag stolt över😘

Kommentera här: