Steinkjer

Nu är jag på plats i Steinkjer. Norgescup i helgen igen och även om vädret ser ut att bli fruktansvärt dåligt så tycker jag det ska bli riktigt kul att köra! Vi är väl förberedda med regnkläder, plan för att torka kläder osv. 


Det blev en speciell upptakt idag då tävlingsbanorna bara var öppna en halvtimme under eftermiddagen. Och vi hann precis fram för att kunna åka ett varv runt tävlingsbanan. Så jag fick köra min upptakt på den 400m-slinga runt vallen som var öppen. För runt banan körde jag bara lugnt som uppvärmning. Jag började med två lugna varv för att få in känslan i skyttet. Sköt två nollor så det kändes tillräckligt tryggt. Sen körde jag fyra varv i tävlingsfart med skytte, blev ca 6 min så lite kortare än vad jag brukar, men fick bara anpassa mig efter förutsättningar. Lyckades skjuta ytterligare fyra nollor så det verkar som att "skriva om dålig skjutform" är ett bra recept för att hitta skjutformen!!

Det var svårt att känna hur kroppen kändes på en hyfsad platt slinga men jag tyckte inte det kändes dåligt någonstans under träningen i alla fall och pulsen gjorde som jag ville. Men får nog vänta till imorgon innan jag vet exakt hur kroppen mår. 

Sprint står på programmet imorgon och distans på söndag! Kul!

Kommentera här: