Slutet av säsongen

Igår pratade jag med Åsa om vilka tävlingar det var kvar den här säsongen. Hon sa typ "Hede-Sveg-Östersundsloppet-SM" och jag sa, nej nu glömde du några helger!! Räknade klart i morse när jag kokade gröt och kom fram till att efter den här helgen så är det Hede-Steinkjer-Sveg-Vasaloppet-Finnskoga-Östersundsloppet-SM. Sen är säsongen slut! Sju helger kvar av säsongen. För en vecka sedan hade jag fått panik av den insikten. Men nu andas jag med att det är så. Och det känns bra. Jag har fått till bra tävlingar, har förhoppning om att få till det på fler tävlingar och sen ser jag fram emot en vilomånad och sen ser jag fram emot en ny träningssäsong! Så jag är tillfreds med tillvaron. Även fast säsongen "snart" är slut. 


Nu är det ju inte spikat att det blir de tävlingarna ovan, får se hur det går i Hede om jag ska åka Vasaloppet eller inte. Jag är sugen. Men det blir tufft. Vi får se vad som händer. Det är oavsett vilka tävlingar jag ska köra 7 helger kvar av säsongen (plus denna helg då...) 

Känns ändå lite konstigt att vi går in i slutet av säsongen. Är det inte tidigt att säga att det är slutet av säsongen? Vi har i alla fall passerat halva säsongen. Vi är inne i andra halvan. Var går gränsen för "slutet av säsongen"? Efter säsongens mästerskap skulle jag nog säga. Så det är väl typ nu. Eller ja, det är ju nu alla mästerskap är... Jag ser i alla fall väldigt mycket fram emot slutet av säsongen!!

Konstaterade precis att jag inte tror att jag skrivit något alls om min träning denna vecka. Det betyder inte att jag inte tränat, ifall det var någon som trodde det. Det betyder inte heller att träningen gått dåligt. 

Jag har bara haft lust att skriva om andra saker. 

Kommentera här: