Mensvärk

Idag kände jag att jag hade lust att ligga i min underbara säng hela dagen. Fick ju nytt täcke i (för tidig) julklapp och jag ÄLSKAR det. Det är stort, varmt, fluffigt och numera utrustat med ett ekologiskt satäng-påslakan, vilket gör det ännu skönare! Så jag kände stor lust att hänga med tycker hela dagen och "simulera en sjukdag". 


Komiskt nog hade jag då lägsta morgonpulsen på länge. Om jag minns rätt så är det när morgonpulsen är 20% högre än normalt som det är tecken på sjukdom. För mig innebär det 17 slag på 15 sek. Har legat på 15-15,5 de senaste dagarna, normalt är ca 14. Idag hade jag 13, vilket förr i tiden visade att jag var i form. Har inte haft så låg morgonpuls de gånger i år jag känt formen varit bra, då låter det vara osagt om min morgonpuls har ett samband med min form. 

Men seriöst så vet jag inte om jag kan göra så mycket annat än att ligga i sängen. Har fortfarande ont i magen, och ja, det är mensvärk! Har dock aldrig någonsin haft sån här mensvärk förr. Normalt sett så känner jag "hugg". Ibland bara korta, små hugg, ibland ett eller flera långa, väldigt smärtsamma hugg. Men behöver aldrig lägga mig i fosterställning mer några minuter, max!, så är det över. Nu har jag legat i fosterställning sen kl 17 igår. Varje gång jag reser mig blir den molande värken värre. Men nu måste jag resa mig. Värken i magen har förstärkts av hunger. 

Kommentera här: