Hungrig

Hade laddat upp för distans idag. Både fysiskt och mentalt. Alla förberedelser hade gått enligt plan. Så blir det inställt. Enorm besvikelse. 


Det blev att sätta sig i bussen och rulla hemåt. Redan före ett började hungern smyga sig på. Trots att jag ätit både frukost och lunch innan avfärd. Ja, planen var ju att äta en macka vid ett-halv två, en timme innan start. 

Knappt två timmar senare åt jag även den andra mackan. Också ungefär enligt plan. 

Skillnaden var bara att jag inte tävlat 15km. 

Vid fyra-tiden var vi hemma i Östersund. 17.30 värmde jag den matlåda jag skulle ätit efter tävling. Nu, tre timmar senare, är jag hungrig igen. 

Hur kan man va så hungrig när man inte gjort något på hela dagen? 

Hur hungrig hade jag inte varit om jag tävlat??

Åt jag för lite igår? Dvs, ligger jag back? 

Jag gör som jag brukar. Jag lyssnar på kroppen. Den säger att den är hungrig så då matar jag den. 

Kommentera här: