Gör det jag har lust med

Jag hade satt på musiken i lurarna, skulle egentligen bara sätta klockan utanpå jackan, ta på skor och handskar och sticka ut och träna. Så går jag förbi mitt anteckningsblock som ligger på hallgolvet. Och bara känner att jag hellre vill skriva metoden i C-uppsatsen än ut och träna
 
Och herregud, har jag någonsin hellre pluggat än tränat? Näää! 
 
Det är ju, milt uttryckt, ett tecken på att jag inte ska träna. Och med tanke på hur tunga benen kändes både i lördags och, framförallt, i söndags så tror jag inte att jag lider av mer vila. 
 
Jag vet inte vad det är med mig. Jag har bara ingen lust att träna. Jag vet inte vad jag borde träna. Jag vet inte vad jag ska träna för. Jag får liksom ingen ordning. 
 
Så då skriver jag C-uppsats. Den är i alla fall strukturerad. Jag behöver struktur. 

Kommentera här: