Försökskanin

Jag blev positivt överraskad när jag kom till stadion idag och det såg riktigt bra ut! De hade fräst och det är helt otroligt vad man kan göra med ren isgata! 


Annars så kändes kroppen seg och skyttet gick dåligt. Landade på 84% totalt. Glömmer det och tar med mig gårdagens säkra skytte. 

Efter en kort klassisk tur så mötte jag upp mina kollegor i den studie jag ska göra i mitt examensarbete. Det var dags att testa utrustningen och jag var försökskanin. Det tog en stund att få på sig alla sensorer i 3D-dräkten (som mäter rörelsemönstret) samt den bärbara syreupptagningsapparaten. Och ett gevär mitt emellan. Sen åkte jag ett varv på den bana vi ska köra. Kände mig som Darth Vader med den mask jag körde i. Speciellt när jag åkte förbi barn som var där och åkte skidor. Vet ju inte själv hur jag såg ut, det hade varit intressant att se...

Vi var i alla fall väldigt nöjda efter genomgången. Vi har fått en del saker vi måste tänka på, bland annat lyckades jag rycka ur en sladd ur syreupptagningsmaskinen när jag gick upp ur fartställningen sista gången. Så de sladdarna måste vi tejpa. 

Vi bestämde också att jag kommer vara den första personen som genomför studien, som försöksperson. Det blir spännande. Snart är det dags att dra igång. Ska bli kul!!

Kommentera här: