Bra liggskytte

Igår hade jag en fin vilodag där jag fick mycket gjort. Typ så att jag hade tid att sitta och kolla på pajen medan den blev klar i ugnen. Så mycket tid hade jag över på kvällen. Hehe. 


Vilodagen kändes i kroppen. Som en seghet. Men när jag väl var igång med impulserna så var kroppen allt annat än seg. Fick med mig en riktigt bra känsla faktiskt. 

Bra känsla även i skyttet, fast prickarna ramlar ändå inte som jag vill. En del mentala bommar idag, även dåliga genomförda skott. Men också skott som jag verkligen trodde skulle gå in. Kanske har någon kant in att ta ut när det passar bättre! Liggande skyttet är i alla fall riktigt bra. Tänkte säga att det var ett år sen som mitt liggskytte var såhär bra men så kom jag att tänka på en kall vecka i oktober när jag hade typ 97% träff i ligg. Även på Granåsens kant ut-mål. Osäker dock hur många hårda pass jag hade den veckan. Hade ju sedan 50% träff i ligg på kombracet veckan efter haha. Så då kanske det är ett år sen som liggskyttet var såhär bra. 93% idag, bara 83 i stå och 88 totalt. Hoppas trenden är uppåtgående inför helgen. 

Kommentera här: