ABC

Den konstigaste grejen pågår inom mig. Jag har en liten pågående inre diskussion med mig själv och har haft det ett tag nu. Och varje gång jag ska försöka ta ett beslut gällande den här diskussionen med mig själv så säger mitt huvud "ABC". Vilket gör att jag börjar sjunga (i mitt huvud) på Anna Book's gamla slagdänga. Det enda jag kan ur den låten är texten nedan, vilket kanske ger en ledtråd om min inre diskussion.
 
ABC – Du är i mina tankar
CDE – Mitt hjärta det bankar
EFG – Du får mig allt för lätt ur balans
ABC – Du är i mina tankar
CDE – Mitt hjärta det bankar
EFG – Du ger mig ingen ärlig chans
 
Jag minns inte hur det började, men det har pågått i över en vecka nu. Varje gång, samma visa (bokstavligt talat).
"Undrar om jag ska...ABC..." 
"Borde jag...ABC"
 
 
Jag minns som sagt inte hur det började. Det började väl med någon av meningarna ovan. Fortsatte i en fråga om ett beslut. Och landade i ABC. 
 
Och jag funderar varför. Varför just den låten hamnat på min hjärna. Jag minns inte att jag hört den i det senaste, vilket annars är en anledning till att man får en låt på hjärnan. Är det för bokstävernas skull? Eller är det texten som talar till mig? Det känns på något ologiskt sätt ganska logiskt att bokstavera alfabetet vid dilemman. Eller är det logiskt sätt ganska ologiskt?
 
Så nu är frågan. Ska jag låta ABC vara slutsatsen av min diskussion? Är det därför den ploppar upp i min hjärna? Eller ska jag fortsätta försöka diskutera med mig själv utan påverkan av Anna Book? Jag tror att slutsatsen kommer bli annorlunda då. Men den kan likagärna bli densamma. Frågan är bara hur länge jag kan diskutera med mig själv? Enligt ABC kan jag hålla på en evighet. Beslutar jag mig för att ABC är svaret är diskussionen slut. Nej, jag fortsätter diskutera med mig själv. Som sagt, ABC kanske är slutsatsen ändå till slut. Vi får se helt enkelt.

Kommentera här: