Supersprint

Jag älskar supersprint! Både när det gäller skidskytte och längd! Idag var det längd som gällde, 100m. 


Först var det en prolog där de 32 bästa gick vidare, vi var ett ganska stort startfält på nästan 50 damer så det var långt ifrån klart att man skulle ta sig vidare. Jag upplevde att jag inte fick rena skär, jag fick inte riktigt fäste på den isiga saltade snön men kroppen svarade bra annars och tyckte tekniken fungerade hyfsat. Kanske inte tekniskt perfekt, men med det tryck jag önskade mig på dagens supersprint. Jag kom i mål på 19:e plats och då jag startade sent blev det också min slutgiltiga placering i prologen. Jag var alltså vidare! Sjukt kul!

I sextondelsfinalen ställdes jag mot min klubbkompis och skidskyttekollega Emma Höglund, som slutat 14:e i kvalet. Det blev en jämn kamp där jag kände mig väldigt nöjd med mitt genomförande. Fick till tekniken precis som jag ville och mot slutet kunde jag dra ifrån och vinna! Otroligt kul!

I åttondelsfinalen ställdes jag mot dagens kval-3:a, riktigt tufft motstånd med andra ord. Med en dålig kvaltid fick jag aldrig välja bana, vilket gjorde att jag fick den "sämsta" banan i åttondelen. Vet inte om det var en sämre bana egentligen, jag upplevde det inte så, men andra sa det. Jag fick en bra start men satte inte helt tekniken, blev kanske lite stressad när jag märkte att jag hamnade lite efter och åkte sämre och sämre tekniskt och hamnade längre och längre efter. Tyvärr tog min dag slut där, hade gärna kört något mer heat men hade inte det som krävdes idag. 

Det var i alla fall otroligt roligt! Det tog slut lite för fort (14 sekunder gånger tre) men jag minns glädjen efter prologen och efter sextondelen. Den endorfinkicken är oslagbar!

Kommentera här: