Stöten

Idag blev det en klassiker - skoterspåret upp på fjället i Stöten och Mormors störtlopp ner. Blev en liten sväng uppe på fjället också, men satan va tungt det gick! Mest snön, faktiskt. Typ knirrande nysnö, den värsta sortens snö. Inte hjälpte det att jag vallat med tövatten heller... Och inte heller idag var det sol! Eller, den kom fram när vi var klara. Igår var det också sol på eftermiddagen. Kul liv. 

Fick ett dåligt slut på min skidtur idag också när jag fastnade i lössnön i en nedförsbacke och gjorde ett magplask och slog i huvudet. Med ett nyligen införskaffat A i idrottsmedicin började jag direkt undersöka mina symptom. Vad heter mina föräldrar? Vad har jag för personnummer? Klarade svaren på de frågorna och mådde helt okej så jag åkte vidare. Fick lite ont i huvudet när jag åkte men sen gick det över när jag åkte nedför slalombacken. Sannolikt ingen hjärnskakning. Men tråkigt. Jag som kände mig modig utför. Svårt att behålla den känslan efter ett fall. Kommer aldrig vara lika modig som innan jag knäckte stocken. 

Måste nog tyvärr snart ge upp mina förhoppningar om skar-åkning. Men men. Kan få till härlig skidåkning även utan de perfekta förhållandena som jag sett på instagram den här veckan. Jag är faktiskt enormt sugen att TRÄNA. Inte bara njuta av april. Jag längtar till maj! 

MEN jag ska fortsätta njuta här och nu. Ikväll ska jag njuta av god påskmat med familjen. Men härligt att ha saker att se fram emot också. Även fast man njuter här och nu. 

Kommentera här: