Ett dygn i E-tuna

Nu sitter jag på tåget igen! Denna gång påväg till Arlanda för att flyga hem till Östersund. 


Har haft ett väldigt fint dygn hos farmor och farfar i Eskilstuna. Vilken fantastiskt fin lägenhet de har fått! Den är helt underbar! Jag är otroligt avundsjuk! Hade också velat ha en helt nybyggd trea som jag fått inreda precis som jag vill! Men nu är mitt läge inte så bra så jag får helt enkelt göra allt jag kan för att i framtiden kunna ha möjlighet att få mitt perfekta hem! 

Fick lyxfrukost även idag, med smoothie och grejer. Sen tog vi en lång promenad runt i stort sett hela stan innan det var dags för elva-fika, som vi avnjöt ute i Slagsta. Det är ett MÅSTE att äta Slagsta-glass när man är i E-tuna, den glassen är den absolut bästa som finns! Ingen annan glass har en chans! Fattar inte hur de lyckats få fram det perfekta mjukglassreceptet som är så överlägsen all annan glass, men det har de lyckats med! Jag avnjöt en underbar Oreo-snäcka med bl.a. vit chokladsås. Mmmmm! 

Sen åkte vi hem, vilade lite innan lunch. Fantastiskt god mat igen! Och efter lunch roade vi oss med att kolla i fotoalbum från mina första år i livet. Sååå kul att se! Fick bl.a. se att jag är väldigt lik mamma då, hon var tre år äldre än jag är nu när hon fick mig och i den åldern är hon väldigt lik mig nu. Inte några år senare, men fick väl en föraning om hur jag kommer se ut om några år... (absolut inget negativt med det! Mina föräldrar var snygga på de bilderna!) Fick också se många bilder på min pappas far- och morföräldrar som levde när jag var liten. Jag var särskilt fäst vid min gammelfarmor och kände hur jag saknar henne när jag såg bilder på henne och mig. Alla sa att vi var väldigt lika (lika envisa) och jag tror det var mycket därför jag kom så nära henne. 

Är otroligt tacksam över att jag har så många minnen med mina äldre släktingar. Ingen av oss blir yngre och jag blir mer och mer medveten om att jag inte kommer ha mina nära och kära hos mig för alltid. Jag har alltid sett det så självklart att ha dem hos mig men med ökat medvetande så ökar också min vilja att göra det bästa av varje tillfälle. 

Jag är tacksam för allt jag får uppleva med mina närmaste och alla minnen och all kärlek jag får från min familj och min släkt kommer jag bära med mig i hjärtat för alltid. 

Kommentera här: