Blåsigt!

I morse blev det rullskidpremiär! Riktigt härligt, även om jag känner mig extremt otränad, haha. Men med fint sällskap så gick tiden och kilometerna fort, även fast det var fruktansvärd motvind hem! Blev 1,40h idag så ska nog klara veckans mål om 5 timmar totalt...haha. Brukar sätta upp 5h/vecka under viloperioden...ibland blir det mer, ibland mindre. Denna vecka troligtvis ganska precis 5 timmar. Nästa vecka ska jag nog göra en preliminär plan, sugen på det nu! Sugen att träna!! 


Efter lunch packade jag och pluggade lite innan det var dags att åka till flyget. Insåg att det var väldigt längesen jag flög från Östersund! Undrar om det var Mallis för två år sen? Eller Lidingöloppet för nästan två år sen? Tror nästan det! 

Nu har jag i alla fall landat på Landvetter. Blåsigt även här! Första gången vi kom in på landbanan vände planet precis när jag trodde vi skulle slå av hjulen i landningsögonblicket. Planet krängde åt alla möjliga håll på vägen ner och det var väl det som gjorde att vi inte kunde landa. Så vi steg igen, gjorde en extrasväng och kom sedan tillbaka till landningsbanan. Krängde nästan lika mycket andra gången men vi lyckades i alla fall landa utan att slå av några hjul... Läskigt. Tror inte min flygrädsla blir mindre av detta direkt. Var inte alls flygrädd förr i tiden men det har blivit värre med åren! 

Känns bra att vara i Göteborg i alla fall. Göteborg är fint! Ser fram emot en helg här!

Kommentera här: