Sista I3-passet

Idag körde jag mitt troligtvis sista I3-pass för den här säsongen. Planen är ju att snäppa upp intensiteten inför säsongen. Kan ju hända att jag blir sjuk och att jag då kommer köra ett I3-pass för att komma igång igen, men det hoppas vi inte på! 
 
Körde på Saupstad och samma bana som jag brukar, dvs hela rullskidbanan på 3km. Kände redan på första varvet att jag inte hade kroppen med mig idag ("jaha, det är alltså såhär det känns när det känns dåligt?" Är nog bra att få dålig känsla då och då så man vet att man oftast har en bra känsla...) Alltså inte lika bra tider idag som förra veckan men ändå klart bättre än i somras. 
 
Väldigt bra skytte idag i alla fall! Känslan när man sätter 100% i ligg efter en sommar med mest bara strul i ligg är oslagbar. Dock blev det en bom i stå idag men 98% träff totalt är rätt bra ändå. Hade någon riktigt snabb serie också, och vissa serier som jag fick jobba lite hårdare på. Men har verkligen hittat flytet i skyttet nu igen, helt underbart! Känns väldigt tråkigt att ha skyttevila i helgen nu istället. Förra veckan längtade jag ju till skyttevila. Tror det var då jag också tänkte att det var längesen jag sköt fyra nollor på rad. Nu har jag gjort det tre gånger på två dagar. Verkligen skönt med lite flyt i skyttet. Hoppas och tror att det finns kvar även efter skyttevilan i helgen.

Kommentera här: