Myrrundan del 3

Imorse stod ett längre löppass på programmet och jag tänkte försöka förlänga min myrrunda, som började väldigt bra förra veckan med 6 myrar på 55 minuter men där jag sedan gjorde fel vägval och hamnade på grusvägen i Stykket. Så jag sprang samma väg idag, hade dock lite svårt att minnas exakt vart jag sprang förra veckan och fick vända två gånger. Men jag var helt säker på att jag var rätt, tills jag inte hittade den sjätte myren. Och eftersom jag inte visste vart jag hade sprungit fel (det visste jag de två gångerna jag vänt) så fortsatte jag. Kom till samma ställe som jag och Jenny kom till när vi sprang fel en gång (sprang exakt samma väg, så dumt, men trodde väl jag kände igen mig för att jag sprang där på myrrundan förra veckan). Jag hade ingen aning om vart jag var så det var bara att springa på. Kom till ett vägskäl med skyltar mot alla fäbodar i Bymarka och sprang mot Granåsen. Men sen kom jag på att jag borde ju kunna hitta den sjätte myren om jag springer till Stykket! Så jag vände och sprang till Stykket. Fick leta lite men hittade rätt stig och fann mig själv på den sjätte myren! Denna gång tog jag rätt vägval och fick en fin resa över några fler myrar och fina stigar. Det blev ca en halvtimmes omväg mellan femte och sjätte myren men det passade ju perfekt då jag vill ha en myrrunda på 2 timmar men idag hade jag 2,5 timme på planen. En stund senare blev jag väldigt glad när jag kände igen mig och insåg att jag kunde lägga till två av de absolut finaste partierna jag sprungit här i Bymarka till myrrundan! Det är två korta partier jag sprungit efter spänst-pass, tyvärr inte så långa att det blir en hel timmes runda, men perfekta till myrrundan! Blev dock bara en kort del av det andra partiet då jag insåg att jag kunde lägga till ytterligar två myrar till rundan, så jag vek av över en myr. Och den andra myren var så stor att den nästan borde räknas som fyra myrar! Jag vet då vart jag ska lägga mina myrintervallpass framöver! Sprang väldigt länge på den myren...tyvärr för länge. Hamnade i Smistad och fick springa grusväg hem. Måste hitta en bättre avslutning på min myrrunda. Blev exakt 2,5 timme i alla fall. Och kroppen kändes mestadels bra. Framförallt från 1,45 och en halvtimme framåt. Då hade jag en riktigt bra period. Det var på de fina partierna och den stora myren. Inspiration kan göra mycket alltså. Ja, kommer bli ett fortsatt arbete innan Myrrundan är officiellt färdig...och jag hittar runt! Tyvärr börjar det bli lite kallt vatten i myrarna, så får snabba på innan det är för kallt för att springa myr. 
 
Har blandade känslor inför att det börjar bli mer höst och mer kallt. Längtar verkligen till vintern, till snö och till tävlingarna. Men längtar inte till att flytta härifrån, vilket jag kommer göra i början av vintern (månadsskiftet november/december). Längtar till november i vilket fall. Det bästa av två världar. Säsongspremiär och fortfarande kvar i Trondheim. Mm...

Kommentera här: