Känner igen mig själv igen

15 minuter in i första passet idag så tänkte jag att jag alltid borde börja med stakning efter en vilodag. Det är ju alltid benen som blir sega av vila och då är det perfekt att komma igång med stakning! En timme senare var jag inte lika övertygad, men det kanske bara var dagsformen som var lite svajig idag. Eller så blev jag rejält trött av de smirredrag jag kört. I vilket fall som helst så var andra halvan av stakpasset inte särskilt bra. Men har en helt annan lägsta-nivå på stakning nu än tidigare. Trots att det inte kändes bra så orkade jag staka hela vägen och jag snittade 13,4km/h, vilket ändå får anses som bra för ett lugnt pass. Följde upp med rörlighet och stabilitetsstyrka. Armarna var helt slut efteråt men positivt att min svaga höft/bål inte var svag idag! Men har sällan varit så trött i armarna som efter dagens pass. Orkade nästan inte stå på ena armen på slutet när jag körde gummibandsövningen sist i passet. HELT SLUT!
 
Däremot var jag väldigt pigg på eftermiddagspasset. Körde hurtighet med teamet. Det var nog mitt bästa hurtighetspass i år! Kände mig riktigt pigg på alla 12 impulserna och tyckte även jag satte tekniken hyfsat, vilket i och för sig inte är så viktigt när man kör hurtighet, men ändå skönt att känna att det funkar även i extrema hastigheter. Idag kände jag igen mig själv på skjutmattan också. 000001 i stå. Så ska det se ut! Dock fem bom i ligg på sex serier, men tror att tre, kanske fyra skott var sistaskott så det var bara onödigt. 90% totalt i alla fall. Trots att jag hade min sämsta ammo. Det bästa var att jag kände igen mig själv idag. Känslan var bra! Och en av mina ståserier gick på 7,1 sekunder med 4 liggträff. Då var jag rätt nöjd! Hehe. Nästa serie gick riktigt långsamt då jag kände att jag behövde ta lite tid för att få ner alla prickar. Det är en trygghet att kunna anpassa hastigheten. 
 
Ja, fick med mig en riktigt härlig känsla från eftermiddagspasset. Pulsen var låg, men det struntar jag i. Jag kände igen mig själv på skjutmattan och jag var riktigt snabb på impulserna! Skönt! 

Kommentera här: