Hungrig eller sugen?

Igår turistade jag i Trondheim tillsammans med farmor och farfar som var här och hälsade på. Riktigt trevligt! Trondheim är en så fin stad och vi besökte ett par turistmål så som Nidarosdomen och Kristiansten fästning. Vi fick se mycket fint, även under våra promenader. Blir mer och mer kär i Trondheim. Mycket god mat blev det också!
 
Idag tog jag bilen till Skistua för att starta passet där. Jag hade med mig kartan "Kvistingen" där det fanns 25 orienteringskontroller som jag ville ta. Det var alltså samma område som jag sprang förra veckan på 3 timmars-turen. Tyvärr inte lika fint idag, om det berodde på dimman eller att jag kollade mer på kartan än naturen, vet jag inte riktigt. Inte heller samma upplevelse i löpningen. Men orienteringen gick otroligt bra! Jag hade full koll på vart jag var hela tiden och även när jag inte hade full koll så var jag helt rätt och kunde snabbt orientera mig rätt. Fast efter ca 1,40 så hade jag blivit riktigt trött i huvudet och jag orkade inte mer. La ner kartan i vätskebältet, vände tillbaka för att springa ut på stigen igen, såg kontrollen. Jag var exakt rätt. Så jag tog ett par lätta kontroller till. Använde knappt kompassen alls idag utan orienterade på myrar, höjdkurvor och branter (fanns en hel del!). Det fungerade perfekt ju! Är det lättare att orientera på fjäll? Mm, jag tror det. Men det var kul att orienteringen gick så pass bra! Det blev dock för långt att ta alla kontroller, och så blev jag ju trött så sista 50 minuterna blev det bara 3 kontroller. Men 14 totalt så helt okej facit. Blev en del höjdmeter längs vägen...
 
Annars så har jag varit konstant hungrig den senaste veckan. Eller om jag bara varit sugen på mat? Jag vet inte riktigt. Har sett en bild på något som ser gott ut och blivit sugen. Har tänkt på nästa gång jag ska äta och blivit sugen. Har gått förbi mitt fruktlager och blivit sugen. Hungrig eller sugen? Vet som sagt inte. Det jag vet är att även om det känts som jag ätit konstant så har jag inte ätit för mycket. Jag brukar försöka hålla lite koll på vikten så jag inte äter för lite (eller för mycket). Så jag kanske har haft lite energiunderskott? Och att det är därför jag känt mig så sugen på mat hela tiden? Det är ju liksom inte alltid socker jag är sugen på. Häromkvällen längtade jag typ till frukostgröten. Kanske i och för sig för att jag fick sylt av farmor, så det kanske ändå var sylten jag var sugen på? Kesam har jag också haft cravings på. Och det är ju inte sött. Fett kanske, får man sug efter det också? Ja, chips kan man ju få sug efter. Våfflor har jag också fått sug efter, det lär ju inte innehålla något som man får sug efter? *Försöker intala mig själv att jag är hungrig, inte sugen...* 
 
Nej men. Oftast ger jag ju efter för mina sug. Förutom när jag är sugen på socker. (Cravings på Walters mandlar också, sjukt god norsk choklad!! Vann den på en skyttetävling förra veckan och efter att ha ätit halva (100g) på två dagar så fick jag lov att gömma den...fast jag vet ju vart den är så har blivit några rutor till sen dess...) Och som sagt, har inte gått upp i vikt trots att det känns som att jag ätit väldigt mycket mest hela tiden de senaste dagarna. Igår på vilodagen åt jag två fullstora middagar, först på hytta och sen på en restaurang med farmor och farfar. På vilodagen!? Äter inte ens två fullstora middagar på träningsdagar, däremot ett par mellanmål mer än jag gjorde igår.
 
Längtar efter mat hela tiden. Fattar bara inte varför. Jag vet att jag äter tillräckligt, ändå är jag konstant hungrig/sugen. Varför?!?!

Kommentera här: