Föredrag

Jag åkte ju en dag tidigare till huvudstaden och anledningen till det var att jag idag var inbjuden till min farbrors Rotary-klubb i Eskilstuna där jag idag höll ett föredrag med titeln "Livet som elitidrottare". Riktigt roligt faktiskt! Hade en väldigt bra publik också som var intresserade och ställde bra frågor efteråt. Var väldigt nöjd med min presentation också och det flöt på väldigt bra. Såhär i efterhand har jag svårt att komma ihåg exakt vad jag sa och inte sa. Har liksom jobbat på den här presentationen ganska länge och fått göra om den flera gånger, den var mycket längre från början. Tyckte inte jag sa så mycket men min tidsram på 15-20 minuter var extremt svår att hålla. I morse när jag gick igenom den var den bara 15 minuter så det blev perfekt. Men kan liksom inte såhär i efterhand säga precis vad jag sa. Kan ju ha sagt saker som jag egentligen inte skulle säga och så sa jag några saker som jag inte tänkt på förhand att jag skulle säga. Men tror det är ett gott tecken att man inte minns, det är det i alla fall när det gäller tävlingar.

Det var i vilket fall väldigt roligt och inspirerande, fick mycket positiv feedback. Och känns som en bra erfarenhet. Mikrofon pratade jag i också, det var ovant och inte helt lätt. Tack farbror för att jag fick den här chansen, det uppskattar jag verkligen! Trevligt att träffa honom och familjen också, det händer inte allt för ofta nuförtiden.

Nu sitter jag på tåget tillbaka till huvudstaden där jag ska spendera resten av helgen, eller, Lidingö, räknas det till huvudstaden? Ska i alla fall spendera resten av helgen på Lidingö. På söndag är det min tur att springa, traditionsenligt 10 km. Ser verkligen fram emot det, tror jag har rekordtid på gång alltså!! Ser fram emot hela helgen faktiskt. Det har blivit en fin tradition och så kommer familjen ner, det blir mysigt!

Har en väldigt lugn träningsvecka denna vecka. Dels för att ha lite överskottsenergi inför söndagens lopp, men mest för att jag har tränat riktigt bra i tre veckor och förtjänar en lugnare vecka. Passade då utmärkt med en Stockholms-tripp.

Kommentera här: