En dålig dag

Bara ett pass idag och tur det, så segt som det gick! Sällskapade med Gunhild och senast vi åkte tillsammans så upplevde jag att hennes rullskidor gick lite lättare än mina, så jag tog mina 1:or idag. Planen var 3,5 timme så tänkte att det är bättre att få lite extra skjuts än att få slita. Det var helt rätt val. Vi rullade mycket jämnare idag, även om jag kanske rullade lite lättare istället men jag hade verkligen haft det jobbigt om jag skulle haft mina 2:or! Kändes som att det gick lite för lätt i stakningen, låg på puls lägre än I1 men ville inte gå på hårdare ifall jag skulle åka för fort för henne då. Upptäckte efter jag lämnat av henne efter ett varv på Heimdalsrundan och jag stakade själv på puls strax under I1 att jag inte hade några krafter att staka fortare. Så jag nöjde mig med 3 timmar idag. 
 
Det är väl okej att ha en dålig dag när man tränar nästan 50 timmar på två veckor?
 
Planen för eftermiddagen är att samla på mig ett par inaktivitetsstämplar, dvs ligga i sängen så mycket som möjligt. Men ska även utnyttja viloeftermiddagen till att baka. Och så ska jag skjuta precision. Och plugga. Fast det kan jag ju göra i sängen. 
 
Hade en desto bättre dag igår förresten. Tacofredag på hytta (Sparebank 1-hytta, där jag äter middag). Det fanns ingen guacamole men vad gör det när det finns seterrømme? Seriöst, rømmen gjorde hela tacon!! Det var såå gott! Rømme är ju alltså typ som creme fraiche, fast inte lika syrlig och så håller den inte ihop lika bra när man kokar den. Creme fraiche är ju grym att göra såser och grytor på då såsen håller sig tjock utan redning. Annars är nog rømme godare. 
 
Och igår kväll var jag hem till Ingvild tillsammans med ett gäng från mitt team och Statkraft. Det bjöds på lite knytis till kvällsfika. Jag kände mig faktiskt lite stolt när jag kom hem och inte hade ätit något med socker i (så jag tog en chokladbit). Nej men. Jag har ju alltid ätit allt. Aldrig tänkt så mycket på vad jag äter, bara att jag ska äta lika mycket som jag gör av med. Och eftersom jag gör av med väldigt mycket så kan jag äta väldigt mycket. Men har dragit ner mer och mer på socker. I år har det blivit extremt lite socker. Lite i sylt och någon chokladbit då och då. Inte så mycket mer. Kan nog räkna antalet andra sötsaker som jag ätit sen jag flyttade till Trondheim på mina fingrar. Kanske till och med på en hand. Och jag mår bra av det. Jag mår INTE bra av att äta för mycket socker. Men det är klart att jag unnar mig ibland. Senaste veckan har jag varit extremt sugen på cookies. Tog ingen igår, trots att de stod rätt framför mig. Men det var för att de var köpta. Jag äter inte gärna köpta sötsaker. Gör de hellre själv. Jag är sååå nära att baka cookies. Har varit det i över en vecka. Men skjuter det lite mer på framtiden ändå. Idag ska jag göra snickers som jag överkonsumerat de senaste veckorna istället för kakor. Det bjöds det på igår också förresten. Fast inte lika som mina snickers, utan tre lagers-snickers. De var goda (sockerfria), men inte lika goda som mina. Hehe. Det och ananas blev det för mig igår kväll. Ananas är ju för gott alltså. Snickers också. Mmm...

Kommentera här: