Sjusjøen

Jag läste gamla blogginlägg häromdagen. Tänkte att min blogg var rätt bra då (hösten 2009) ändå. Jag skrev härliga inlägg, det var roligt att läsa och inte alls så enformigt som det känns som jag skriver idag. När jag läste de inläggen så kände jag att min blogg är mycket tråkigare nu än den var då. 

Jag försöker variera mig en del för att det inte ska vara långtråkigt. Men också för att jag har rätt mycket olika tankar och idéer. Att skriva recept älskar jag och jag hoppas det är ett roligt avbräck bland alla träningsinlägg. Så skriver jag ju såklart om olika tankar som poppar upp i mitt huvud. Men faktiskt så är det väl så att mitt liv mestadels handlar om träning och då speglas det i bloggen. Jag hittade på mer saker back then och då hade jag mer att skriva om. Men känner liksom inget behov av att göra något annat än vad jag gör just nu bara för att min blogg ska bli roligare... Jag skriver ju för min egen skull, men man får ju sig en tankeställare när jag tänker på hur många som läser.

Back in 2009 så spenderade jag en hel del tid i Sjusjøen. Och det är en plats som upptar mycket av min tankeverksamhet för tillfället. Jag tänker tillbaka på fina minnen från mina fyra (!) läger där. Ja, det blev faktiskt så många. Ett 2008, två 2009 och ett 2010. Otroligt fin plats. När vi var där första gången 2009 var det oktober och ett par meter snö. Tänk hur saker och ting (vädret) kan ändras på sju år. Känns dock inte som det var hela sju år sen "Team Torsby 2010" hade en underbar vecka på den underbara platsen Natrudstilen. Och tänk att lilla jag tog en plats där... Försöker också minnas hur banorna gick. Tyvärr åkte jag mer på banorna på andra sidan mot vad vi kommer tävla på om fyra veckor. Så minns inte helt hur de banorna vi kommer tävla på går. Minns några långbackar bara. Fast tror det är så banorna ser ut på den sidan. Vet dock inte om det är fler backar än jag minns? Säkerligen... Ser otroligt mycket fram emot att komma dit igen i alla fall. Ser otroligt mycket fram emot att få tävla. Är så spänd och förväntansfull!

I'm only gonna break break your break break your heart

Ja, tänkte då lägga in en fin snutt ur den låt som spelades på repeat i Sjusjøen back in 2009 men insåg att den var 1, inte så passande som jag hoppats på, och 2, väldigt tjatig! Break your heart - Taio Cruz. Sök på låttexten så fattar ni. Samma textrader om och om och om och om igen.

Kommentera här: