HÅLL TYST!

Hade bestämt mig för att börja första passet senare idag för att det inte skulle vara lika halt att köra intervaller. Så jag började dagen med en morgonjogg, bra att få in den rutinen inför vintern. Det blev dock inte varmare för det utan temperaturen visade -4 här när jag åkte vid halv nio och -2 på Saupstad. Som tur var så skulle jag köra korta intervaller idag och fick ihop en bana som fungerade. Det var halt på några ställen men det gick att köra treans växel där. Det släppte i slutet av skäret men fick bara åka med mer frekvens istället. Så då gick det fint. Fick ta ett varv runt stadion också för att få ihop mina 3 minuter men då höjdes ju pulsen lite efter nedförsbacken in till vallen så det blev bara bra. Hade nog valt den banan i vilket fall eftersom jag ville köra hårt in till skytte för att träna på skytte med hög puls. 
 
En "ganska bra" känsla genom hela passet. Åkningen kändes inte alls dålig, men inte heller jättebra. Kände mig trött ganska snabbt men hade inga problem att komma upp i puls osv. Och trots att jag kände mig trött ganska tidigt så höll jag i stort sett samma hastighet genom hela passet. Eller ja, det beror på om jag kollar varvtider eller hastighet på varvtiderna. Inte helt säker på att jag vände på exakt samma ställe på stadion varje gång, men tror inte heller det kan skilja såå mycket. Mina varvtider var i alla fall: 3,07 - 3,08 - 3,07 - 3,07 - 3,07 - 3,07- 3,06 - 2,58 - 2,54 - 2,51. Hyfsat jämnt. Och skönt att jag orkade öka på slutet trots att det inte kändes jättebra. Jag tror det här var ett jättebra pass som jag kommer ha nytta av. Behöver lite mer fart i kroppen och hoppas verkligen att jag kan få känna att jag orkar bättre mot slutet av lopp framöver. Det har jag ju inte känt hittills i år men försöker jobba på att få tillbaka det. 
 
Jag är inte nöjd med mitt skytte idag. Fast jag borde vara det. Jag har oftast en bra känsla och kan genomföra bra serier. Men ibland går det inte lika bra och ibland skjuter jag en 2:a och då känner jag mig värdelös. I alla fall när jag gör det i stå. En tvåa i ligg kan jag stå ut med om det blir några nollor också. Men när jag skjuter 2:or i stå känner jag mig värdelös. Jag har nog för höga krav när jag inte är nöjd med 84% på ett hårt pass. Sällan nöjd under 95%. Det hade jag på uppvärmningen idag så det var i alla fall bra. Var nästan lika ansträngd då (körde I2-I3 fyra serier i slutet på uppvärmningen).
 
Min schizofrena vän är tillbaka. Det var längesen jag hade sällskap av henne men sen igår är hon tillbaka med besked. Har som inte märkt av henne så mycket på ganska länge... Men igår när jag efter 6 raka nollor i stå avslutade med 21 så talade hon om för mig hur otroligt värdelös jag är på att skjuta. 89% träff är för dåligt och jag kommer skjuta jättedåligt i vinter. Idag var hon tillbaka och efter jag under intervall 5-8 skjutit 4 bom så malde hon på igen om hur dålig jag är. Men då fick jag nog och sa högt "Håll käften för fan!! TYST!" Som tur var så var ingen i närheten då, de hade nog tyckt att jag varit lite knäpp... Så fortsatte jag med att tyst berätta för mig själv att jag är duktig att skjuta, att jag har tränat bra och jag är BRA. Då fick jag tyst på de negativa tankarna. Har sällan varit så skönt att avsluta ett pass med en nolla. 
 
Men nu får jag börja nedräkningen tills jag ska dra ner på träningen. Jag har inte riktigt varit i balans på slutet, varken fysiskt eller mentalt. Så jag behöver samla överskott för att må bättre. 27 träningstimmar kvar av barmarkssäsongen 2016. Kämpa sista!

Kommentera här: