Dålig dag

Mycket som gått snett idag. Egentligen småsaker men efter ett par timmar rullskidor känns de enorma. 
 
Ja jo, har blivit ett par timmar rullskidor idag. Både på för- och eftermiddagen. Eller kvällen, snarare. Blev upplyst av politiet att det var osmart att gå utan reflex på kvällen. Ja jo, jag har som inte riktigt fattat att solen går ner kl 18 nuförtiden. Och när jag kommer från skjutvallen så tänker jag som inte på att byta till reflexjacka. Men det var snälla poliser som sponsrade med reflexer istället för att bötfälla mig (som jag trodde när jag blev stoppad). Lärt mig en läxa och numera ligger det en reflex med texten "www.politi.no" i mitt vätskebälte, ihop med medicin, tampong, hårsnodd, 21 kroner, 1 euro och 10 kronor. Saker som är bra att ha med sig på träning liksom. 
 
Nja, vet inte om jag kan säga att träningen gått bra idag. Liggskyttet har gått bra. Men annars... Nja. Men som jag sa till mig själv sista 10 minuterna på kvällens stakpass: "idag har jag blivit en starkare/bättre skidskytt". Både fysiskt och mentalt. 
 
Vi körde en väldigt rolig "tävling" på teamets träning idag. Kört ungefär något liknande förut, men det var längesen. Och då var jag rätt dålig på det, om jag minns rätt. Minns i alla fall att vi körde det en gång i Sjusjøen, när vi var där med "Team Torsby 2010". Då sköt jag så dåligt att jag inte ens la på minnet vad jag sköt. Har nog aldrig skjutit så dåligt, varken förr eller efter, så dåligt att jag inte orkar lägga på minnet vad jag sköt. Tävlingen var i alla fall en skyttetävling på rullskidor. Man kommer in till skjutvallen nästan på rad, två personer har lite försprång för att öka pressen (rullande schema så alla får vara först). Den som har flest träff och är först klar vinner. Alltså: träff före tid. Eftersom vi inte hade någon tränare på plats idag så var det bara vinnaren som fick poäng, annars brukar det vara 3-2-1 till pallen. Vi körde 12 serier, först 6 ligg och sen 6 stå. Jag sköt som sagt bra i ligg men inte tillräckligt snabbt. Riktigt dumt också att jag med två skott kvar tänkte typ "åh nu har jag träffat alla skott förutom det första skottet" och så bommade jag såklart sista. Annars hade jag vunnit den. Men en lärdom, f o k u s e r i n g ! Stående skytte, som normalt är min starka sida, gick inte alls bra idag. Och med inte alls bra menar jag att jag bara hade 80% träff på tävlingen. Det är ingen katastrof, men inget jag är nöjd med. Hade räknat med att fajtas om många segrar men så blev det inte. Hade inte mycket att sätta emot när guttarna drog iväg sina snabba ståserier. 
 
Det var en rolig tävling men jag ville skjuta bättre! Hoppas på en favorit i repris snart... Och revansch!

Kommentera här: