Årets roligaste fullhand

Eftersom jag tycker att jag har tränat så mycket i år så tänkte jag förra gången jag gjorde en fullhand att "det har jag ju gjort så många gånger i år" men när jag kollade upp det så var det inte så många gånger ändå. Räknar inte Mallis, för där känns det inte som fullhands när man tränat 5 timmar om dagen. Det är som mer standard där. Åhh, saknar Mallis. Hade gärna varit där nu. Får tagga till våren istället. Hoppas det går att åka då.
 
Kanske årets sista fullhand idag. Har en till planerad, nästa söndag tror jag det var. Men råkade planera en halvtimme för mycket träning nästa vecka så om jag inte orkar staka 2h på söndag eftermiddag så är det helt okej. Och det var nog kanske årets roligaste fullhand också (åter igen: Mallis räknas inte).
 
Började med ett kombtest, 100% i ligg och 93% i stå. Bra! Har snittat över 95% i ligg på alla skyttepass den här veckan. Känns helt underbart efter en sommar där jag slitit med liggskyttet. Men nu börjar saker och ting falla på plats. Ståskyttet är jag inte alls orolig över. Ni vet att jag hade bendarr igår förmiddag och sköt som en nybörjare? På kvällen hade jag 97% träff i stå på kombtest. Så jag är inte orolig om jag skjuter dåligt i stå ett pass. 
 
Efter det blev det skate med Gunhild runt Ila-Trondheim-Byåsen. Fin runda. Otroligt fint med höst i Trondheim. Älskar utsikt över vatten. Klockan stannade på 2,32 och även om kroppen känns seg, stela ben och enorm träningsvärk i vaderna så var energin bra genom hela passet, alltid något.
 
På eftermiddagen tänkte jag ta de sista turorienteringskontrollerna innan de plockas ner på söndag. Eller ja, mina sista. Har tyvärr inte blivit jättemånga och idag blev det inte alls många. Dels tog det ca 50 minuter innan jag kom in på kartan (sprang hemifrån). Och dels så blev det mörkt innan jag ville sluta leta kontroller. Fick prova på lite halvt nattorientering...hehe. Det var inte lätt, speciellt inte utan pannlampa. Gav upp ganska snabbt och sprang hemåt. Kändes faktiskt ganska bra att springa med tanke på mina tunga ben med enorm träningsvärk. Glömde  hämta energikaka i frysen men behövde inte den. Pigg hela vägen och skarvade till 2,28. Orienteringen går bra nu i alla fall. Min nya kompass är riktigt bra. Tänk om jag hade haft den sista etappen på O-ringen.... Nej men, jag taggar lite inför O-ringen nästa år. Misstänker dock att det även nästa år kommer krocka med Blink och då vet jag vad jag kommer välja. Och det blir inte D21M. 

Kommentera här: