Tiril genser

När jag var hemma i Mora för en månad sedan så bestämde både mamma och jag oss för att sticka varsin Tiril genser. Det är alltså Tiril Eckhoff som har designat en stickad tröja och varit med och gjort en bruksanvisning. Jag har alltid gillat att sticka och det kändes roligt att det var just hon som gjort denna tröja. 
 
Det var första gången som jag stickade en tröja. Tidigare har jag stickat bl.a. lovikka-vantar, raggsockor, mössor och halsdukar. Trodde jag var haj på det där med stickning men kom ner på jorden ganska snabbt, hehe. Har behövt ringa till mamma många gånger så att hon har fått hjälpa mig att lista ut hur jag ska lyfta maskorna och få till det. 
 
Men till slut, efter ungefär fyra veckor, stod min genser klar! 
 
 
Jag blev dock inte helt nöjd (när är jag nånsin nöjd?) Modellen var inte riktigt min stil. Den var rak och kort. Och storleken var väldigt svår att få till. Den är nu för stor över kroppen och för liten över axlarna. 
 
Sååå... Jag funderar på att sälja/ge bort den här och sticka en ny. Väldigt nöjd med val av färg (verkar som att en del i designen är olikfärgad krage, det var snyggt tycker jag!) men skulle vilja ha den lite annorlunda i storlek och passform. Känns som att det kommer gå bättre/snabbare/smidigare att sticka en ny i alla fall. Nu vet jag ju hur man gör!

Kommentera här: