Styrka

Jag blir osäker på hur bra formen egentligen var när den gick så otroligt fort att träna bort? Idag har jag varit ett sänke. Kände det redan igår på min viloeftermiddag att jag var trött. Men hade inte så mycket val annat än att städa och handla ändå. Har sovit otroligt bra sen jag kom tillbaka till Trondheim i alla fall. Knappt vaknat på nätterna och sovit tills klockan ringt på dagarna. 
 
Skulle köra I4 i morse men det blev bara skit av det. Hoppas verkligen att det är tisdagens styrkepass och gårdagens 3h-pass som sitter i benen, alternativet vill jag inte ens tänka. 
 
Det positiva är att de har öppnat hela Granåsen igen, dvs även stadion och skjutvallen. Så nu har de ca 3km spår, jättebra! Och det är mestadels konstsnö så vi håller tummarna att den står emot morgondagens massiva regn. Prognosen säger ca 60 mm nederbörd i Trøndelag, puh! 
 
Jag går på hårt med styrketräning nu när jag kan. Har planerat fyra styrkepass på 9 dagar. Det andra gjorde jag idag. Det var verkligen jobbigt att ta sig från sängen till Impulse idag. Men väl där så gick det bra! I tisdags kände jag mig oförskämt stark på gymmet efter tre veckors uppehåll. Inte riktigt samma känsla idag, men däremot var jag idag stark i den enda övningen jag inte var stark på i tisdags. Och jävligt stark på sidorna i gummibanden. Dock inte lika stark framåt... 
 
Sprang förbi stadion och hälsade på teamet också. Planerade lite dåligt denna vecka då jag var osäker på när Granåsen skulle öppna så har inte kunnat träna med teamet. Men många är borta nu också. När jag pratade med G och han frågade hur länge jag blir här nu så kändes det som jag fick ett slag i magen när svaret kom till mig. Jag har bara 10 dagar kvar i Trondheim. Det gör mig så otroligt ledsen. (Okej, nu ska jag tänka på mina fina vänner i Östersund så jag känner mig mindre ledsen!)
 
Måste i alla fall se till att gå på de två sista träningarna med teamet nästa vecka. Bara två träningar kvar med mitt fina team, buhu. Har planerat FIKA med alla nästa vecka i alla fall. Fika som enbart är ett svenskt ord. Jag hoppas de fattar vad jag bjudit in dem på, haha. Nej men det blir bra. Och jag har bestämt att jag kommer och hälsar på så snart det passar!
 
Jag njuter i alla fall av mina sista dagar här. Jag gör verkligen det. Jag känner det. Jag känner hur jag mår bra med livet. Känner att jag är där jag vill vara och gör det jag vill göra (okej, kanske inte den här veckan...) Jag uppskattar små saker i livet. Njuter av allt det har att erbjuda. Lever min dröm.

Kommentera här: