Må bra

En av de bästa sakerna med att jag fick tillbaka lägenheten innan tävlingarna i Östersund var att jag kunde bo kvar där till måndagen. Det bestämde jag direkt att jag skulle göra. Så skönt att inte behöva köra hem efter tävlingarna!

Bestämde mig också ganska snabbt för att det skulle bli Vezzo-mat på söndag kväll. Favorit i repris från rull-SM. Precis som då köpte jag hem mat och fick även denna gång väldigt trevligt sällskap.

Det var verkligen härligt att få träffa fina vänner i Östersund. Fick till tre väldigt uppskattade dejter med saknade vänner under dagarna jag var där. Det får mig att känna att det kommer bli bra att bo där ett halvår. Jag har lite ångest för att flytta men när jag tänker på att jag då kommer kunna träffa fina vänner mycket oftare så känns det så mycket bättre!!! Får fokusera på det när ångesten över att lämna byen i mitt hjärta och fina vänner här slår till.

Jag fick åtminstone med mig en väldigt positiv sak från Östersund, nämligen nya vinterskor! De jag hade förra året hade det blivit hål i så de dumpade jag hemma i Mora för eventuell framtida användning (brukar dumpa en hel del gamla saker där så jag slipper packa så mycket när jag åker hem dit). Visste ungefär exakt vad jag ville ha för skor. Snygga, fodrade, låga. Sprang på ett par redan i första butiken jag gick in i men konstaterade snabbt att de inte var min stil. Gick igenom alla andra skobutiker i Östersund centrum och i den sista hittade jag ett par till som uppfyllde de tre kraven. Stod och väntade på att få båda skorna när jag såg på dem att de var väldigt lika de jag köpte förra året, fast lägre. Tråkigt, tänkte jag och ställde tillbaka dem. Så gick jag och provade de första skorna igen. De var ju väldigt snygga. Och jag ville ju inte ha samma skor som förra året. Mötte upp Josefin och rådfrågade henne. En stund senare går jag ut ur butiken i de skorna som jag först inte tyckte var min stil.

Det blev även lunch på Vezzo (älskar Vezzo!) och när jag gick från bordet för att fylla på mitt glas så kände jag i hela kroppen att jag älskade mina nya skor!

Och kärleken blir bara större och större. Vilken otrolig tur att jag köpte just de här skorna! Mådde mycket bättre efter helgen pga skorna. Tänk att så ytliga saker kan få en att må så mycket bättre. Tänker även på när jag botade min höstdepression med en stor mängd färg i håret. Det funkade otroligt bra! Man kanske är rätt trygg i sig själv när såna lätta knep funkar för att dra en upp från botten?

Kommentera här: