Fysisk form och skytteform

något som jag funderat så otroligt mycket på de väldigt länge och framförallt de senaste dagarna är hur jag ska få min absoluta toppform skyttemässigt. 
 
Jag tycker det är lätt att veta vad man ska göra för att komma i form fysiskt. Jag vet hur mycket jag behöver vila och hur mycket jag behöver träna. 
 
Men det funkar inte alltid. Jag kan göra precis lika två gånger med två olika resultat. Men jag vet ändå vad jag tror på och vad som oftast funkar. 
 
Jag är inte lika övertygad när det gäller skyttebiten. Hur mycket behöver jag vila? Hur mycket behöver jag skjuta? Hur mycket behöver jag torrträna? 
 
Jag provade en ny sak förra veckan. Något som jag trodde mycket på. Jag gjorde nästan samma sak veckan innan Sjusjøen. Då funkade det bra. En liten detalj ändrades och skytteformen var bortblåst. Berodde det på ändringen eller på något annat?
 
Jag kommer inte upprepa förra veckan i alla fall. Det var inte rätt sak för att komma i skytteform. 
 
Betyder skytteträningen lika mycket som den fysiska träningen när det gäller att komma i skytteform? Eller kan man hitta skytteformen oavsett hur man tränar? 
 
Jag önskar att jag hade svaret. 
 
Jag har i alla fall mycket erfarenhet att luta mig tillbaka på. Jag vet ungefär hur jag ska göra för att skjuta bra. Men jag skulle gärna vilja ha ett exakt recept som i stort sett alltid fungerar. Troligtvis kommer jag gå tillbaka till standard. Men med lite förändringar. 
 
Jag skulle ha provat det här tidigare. Inte samma vecka som uttagningstävlingarna. Lärdom. 

Kommentera här: