Oljonsbyn

Fruktansvärd träningsvärk när jag klev upp ur sängen i morse, värst i benen/insida lår typ. Och med tanke på att det inte gick särskilt bra att träna igår var jag inställd på att det skulle vara tungt idag också. Tänkte att så länge jag håller mig över 60% av maxpuls så är det bra! Jag rullade hemifrån på mina klassiska rullskidor med målet att ta mig ner för backen förbi Oljonsbyn (så heter den!!), längre än jag nånsin åkt på rullskidor längs Bergkarlåsvägen. Och det var inte alls några problem att hålla sig över 60%. Tänkte hålla låg puls idag, ett lugnt pass bara liksom, men efter drygt en halvtimme kom jag igång och kroppen kändes faktiskt väldigt bra! Så jag drev upp pulsen i I2 över krönen. Hade en bra känsla hela vägen och kom ner för backen i Slättberg (den gick inte alls fort på rullskidor, som jag trodde, eftersom den går så fort på cykel!) efter bara 1,17 typ. Och eftersom jag hade mycket mer nedför hem, medvind också (trodde jag, men nej, jag hade motvind hem också) så åkte jag vidare en stund till. Det kändes så bra att jag kunde ta lite plustid. Vände efter 1,24 och uppför några av backarna trodde jag verkligen att jag hade räknat jättefel och att det skulle bli en massa plustid. Riktigt fin backe också, den förbi Oljonsbyn (säger jag som aldrig kört Viborgsracet). Kroppen var riktigt pigg i slutet på passet, jag stakade på med bra känsla och bra puls och klockan stannade på 2,33 när jag kom hem. Inte så mycket plustid ändå... Om det var att det var mer utför hem eller att jag var piggare, det låter jag vara osagt. 

I eftermiddag ska jag på pass igen, Body Combat och Body Balance. Ser fram emot Body Balance, det tror jag är ett pass för mig! 

Kommentera här: