Trondheim

Fick en del tv-tid idag. Startade allra sist så på slutet var det väl inte mycket annat att visa. Kunde i alla fall ta tid på mina tre sista skjutserier utifrån tv-bilderna. Första stå, 28 sekunder där magasinet hoppade ut efter ett skott, fick ploppa upp det, tog väl nån sekund. 11 sekunder till första skott. 27 sekunder i andra ligg. Kommentatorerna säger något i stil med "9,3 sekunder, veldig flott". Ja, de sa alltså 9,3 sekunder. Åkte ganska länge och funderade på vad jag kunde ha hört fel. Men det är då från första till sista skott. Stav-stav 27 sekunder. Sista stå på 26 med en extra sekund för att mota bort tankarna till sista skottet. Första serien vill jag inte veta hur långsam den var... Men känns som jag kan ha varit under 2 minuter ändå idag. Ska man räkna som IBU så stoppas ju den tiden efter sista skottet. Ett par sekunder innan man tar stavarna. Lätt under 2 minuter. Men det är ju väldigt lätt ingång till skjutvallen här, så ganska lätt att skjuta bra och snabbt. 
 
Annars så tog pappa och jag oss en tur genom Trondheim på eftermiddagen. Så sjukt fin stad! Ännu finare när man kommer upp till Byåsen, där jag kollar på lägenheter. Bara några kilometer från stadskärnan och från slask till meterhöga snöplogkanter! Vi åkte upp till skistuan i Byåsen också, ännu mer snö där! Sjukt fint! Blev verkligen ännu mer pepp på att flytta hit!! Vackert på vägen ner också, vid ett tillfälle såg jag hela staden uppifrån upplyst och vacker. Hann knappt säga "kolla, Trondheim" förrän en två meter hög snöplogkant skymde sikten. Haha. Verkligen häftigt hur det kan skilja så mycket, från ett slaskigt Trondheim till ett vinterparadis mindre än 20 minuter bort. Och från Byåsen (där jag vill bo) till Granåsen (skidstadion) är det mycket närmare än jag trodde. Gahh, va sugen jag är att flytta! Vill få tag på boende NU! Tänk att få bo i den här vackra, fantastiska staden. Eller, utanför. Någon stadsmänniska är jag inte riktigt.

Kommentera här: