Lite önsketänkande och så

Försöker ta mig ur sängen för att börja flyttpacka. Tänkte att jag skulle skriva blogg först. Det är egentligen bara en dålig anledning till att få ligga kvar 10 minuter till.

Ett långt pass skate i morse. Måste passa på att hylla förhållandena på Granåsen. Den här veckan har det varit otroligt fint! Idag var bästa dagen! Okej, nysnön som konstant föll under passet var tung att ta sig fram över, men känslan när man hör en skoter som sladdat de längre spåren... Jag hade hela tiden förhoppningen att jag skulle få åka de längre spåren innan jag flyttade. Alla sa att det var önsketänkande. Så mycket snö har de inte haft i november på flera år. Jag vet inte om det var önsketänkande eller om mitt sjätte sinne talade om för mig att i år blir det bästa vintern på länge. Det har jag haft en känsla av sen första frosten kom i början av oktober. Men mitt sjätte sinne har i och för sig haft fel alla andra gånger i höst, när jag trott att jag känt på mig att något bra skulle hända...

Kroppen känns i alla fall mycket bättre den här veckan än förra! Kanske behövde jag några dagar att anpassa mig till dubbelpass-träningsveckor. Men nu är kroppen på banan igen och ser fram emot att snart få dra på mig nummerlappen igen!

Ikväll är sista träningen med teamet. Så tråkigt! Men jag har lovat att komma tillbaka så fort som möjligt och senast till team-fest i april! Jag är otroligt glad att jag kom in i det här teamet och fick lära länna tjejerna och killarna där. Det har bara gått så otroligt fort sen den första träningen i slutet på augusti. Hade velat träffa dem mycket mer!! Men får förhoppningsvis det nästa sommar och höst!

Nej nu måste jag verkligen börja flyttpacka! Jag inbillar mig att det kommer gå jättefort och jättesmidigt men det kanske också är önsketänkande?

Kommentera här: