Långt jullov

Fast jullov är väl egentligen fel ord när man har en deadline precis efter att "jullovet" slutar... Men det jag menade var att det blev en väldigt lång vistelse hemhemma denna jul. Blir hemma över nyår så det blir ungefär tre veckor hemhemma! Det är länge! Men tiden går väldigt fort. Och jag saknar inte Östersund. Inte det minsta faktiskt. Inte ens min lägenhet. Längtar dock efter att få hämta ut mina nya glasögon i Östersund! 
 
Och nästan hela mitt "jullov" så är vi hemma alla fem i familjen! Bror far upp till Luleå under nästa vecka och jag och pappa smiter ju till Ål nästa helg (gahh, jag är så övertaggad!!) Men annars så har vi varit alla fem hemma, så härligt! 
 
Visade ju bild på maten i tisdags och herregud vad god mat vi har ätit hela lovet! Fantastiskt! 
 
I morse körde jag stakning. Det gick helt okej, åtminstone de varv jag hade sällskap. Då tänkte jag inte så mycket så tror åtminstone det gick bra... Det som var väldigt bra var att jag efter nästan två timmars stakning fortfarande orkade staka. Trots tungfört. Hade i alla fall mina skateskidor så de gick väl lättare än om jag hade haft klassiska skidor. I vilket fall omöjligt att fuska när man stakar på skateskidor. Om man inte vill saxa då. Eller skejta, för den delen...
 
När jag kom hem från första passet kände jag verkligen att jag ville ha eftermiddagsvila! Men icke. Men det blir bara en restøkt, löpning ca en timme. Och imorgon har jag bara ett pass! Så skönt! 
 
Nej nu lär jag väl göra slag i saken för mitt "jullov", dvs fortsätta leta artiklar till min C-uppsats. Blä!

Kommentera här: