En idé

För några dagar sedan så hade jag ett missat samtal från pappa när jag klev innanför dörren. "Nu" visade tidsangivelsen, så jag förstod att jag precis missat det. Jag ringde därför upp direkt och efter vi växlat några ord säger han: "jag fick ett infall". Jaha, vad har han hittat på nu tänkte jag? Det visade sig att infallet var att varken han eller mamma skulle åka upp till Trondheim i helgen för att hjälpa mig flytta. Jag blev riktigt sur när han sa det. Kom ihåg att jag precis kommit in från passet och troligtvis inte fått i mig någon energi. Vi pratade lite kort om det, jag kunde inte tänka klart och märkbart irriterad sa jag hejdå. 
 
Jag funderade vidare medan jag fortsatte mina efter-träning-bestyr. Byta torrt, äta, stretcha, duscha. 
 
Och när jag funderat ett tag så började en idé formas i mitt huvud. En idé som kändes väldigt bra inom mig. En idé om att eftersom anledningen till att jag från början beslutat att jag skulle flytta 4/12 var att det skulle vara lättast för pappa att komma upp och hämta vapenskåpet på en helgdag (plus att jag inte kan träna i Östersund den här veckan)... Men eftersom inte pappa skulle komma upp så behövde jag ju egentligen inte flytta på en helgdag. En tanke om att stanna kvar ytterligare några dagar i Trondheim växte fram. Den tanken kändes väldigt bra!
 
Efter många om och men, diskussioner fram och tillbaka mellan mig, pappa, mamma och slutligen min hyresvärd så har jag nu beslutat att bli kvar i Trondheim ett tag till! YEY! Dels för att jag verkligen förstår mamma och pappa. Det är en resa på 6 timmar enkel väg att komma hit och hjälpa mig flytta. Pappa har en resa till Piteå nästa helg på nästan 10 timmar enkel väg. Så bästa lösningen blev tillslut att pappa och jag åker hit efter Piteå och hämtar vapenskåpet. Det blir hälften så kort resa som Mora-Trondheim. Och jag får fyra dagar till i Trondheim!! Jag är löjligt lycklig över något så litet!! 
 
Men det känns otroligt bra. Jag mår så bra av att bo och träna här. Jag kommer få en mycket lugnare uppladdning inför Piteå. Lite mer bilåkning, men mestadelen av det efter tävlingarna. Känns väldigt bra att skjuta upp många saker tills efter tävlingarna i Piteå. 
 
Det kommer ju med några negativa sidor också, en ökad månadskostnad bland annat. Men det känns så värt det. 
 
Jag älskar Trondheim. Jag är överlycklig för varje dag jag får bo här. Så är det bara.

Kommentera här: