Skjuta

I morse blev det ett hurtighetspass. Eller på ren svenska: I1 med impulser. Körde samma upplägg som när jag körde hurtighet med Team Statkraft för ett tag sen, dvs. tre block med impulser, varje block körde jag impulserna på en specifik växel (2, 3, 4) och skytte efter varje impuls. Mellan varje block åkte jag ett varv runt hela rullskidbanan. Upp- och nedvärmning ca 20 minuter och passet blev totalt 1,40. 
 
Åkningen tyckte jag kändes bra. Impulserna gick ganska bra, maxade pulsen i alla fall, haha. Eller ja, så pass högt som jag kom upp i puls idag har jag inte kommit upp till på särskilt många impulser som jag kört själv. Så det var bra! Men bästa åkningen idag var nog nedvärmningen... Efter nästan 1,5 timme komb i stekande sol fick jag åka utan gevär och utan tröja. Vilken befrielse! Kände mig så lätt och pigg. Haha.
 
Skyttet gick inte så bra idag. 80% träff i ligg och 90% träff i stå. Inte tillräckligt bra. Men det fanns ljusglimtar. De sista fyra serierna sköt jag 0100. Då blåste det som mest. Finns ju inga vimplar på Granåsen så svårt att veta hur vinden påverkar. Men tror inte det var vinden som gjorde att jag bommade idag. Första två liggserierna låg jag lite kl 2, som jag gjort de senaste passen. Skruvade 3+3 om jag minns rätt och bommade klockan 7 istället. Jaha, nähä, så var det inte det heller. Men avslutade ju bra så får ta med mig det. Hade verkligen suttit skönt med en bra känsla imorgon då jag ska köra race. Känns som tiden rinner ut för mig nu, vill ju komma till SM med bra självförtroende i skyttet. Det känner jag inte riktigt att jag har nu. Jag har en grundtrygghet att jag är duktig att skjuta, men prickarna ramlar inte sådär enkelt som när man är i skytteform. Det är små detaljer som inte sitter som de ska. Men kan ju fortfarande ändras. En vecka kvar. Allt kan hända. Skytteformen svänger fort.
 
Som sagt, race imorgon. Hade nästan hoppats att tv2 inte skulle sända OS-finalen ikväll. Men det gör de och jag måste ta ställning till om jag vill se den, vara uppe till typ ett och rejsa på det. Nu blev jag ju själv på racet ändå, så jag kan ju starta när jag vill, sova lite längre osv. För jag vill verkligen se fotbollen. Helst med en påse chips, men det går ju inte för sig om jag ska rejsa. Jag har faktiskt inte sett så mycket OS. Mest för att de inte visat så mycket svenskar på tvn här. Så då borde jag ju passa på när de faktiskt gör det. Och damlandslaget i fotboll är ju som sagt mitt favoritlag. Har följt dem på nästan alla mästerskap sedan Hanna Ljungbergs storhetstid. Och jag har en känsla av att idag är dagen som de äntligen ska slå Tyskland. För ja, jag har sett alla matcher de förlorat mot Tyskland. Senast i EM på hemmaplan för tre år sen. Sverige hade spelat helt underbar fotboll fram tills de mötte Tyskland. Gah, vill ha revansch! Ok, nu kanske det inte spelar någon roll för utgången av matchen ifall jag kollar eller inte. Men fan, jag vill ju se. Får bli sovmorgon och sen träning imorgon. Spelar ingen större roll i slutändan. Skjuter på dynget ett par timmar bara. Går snabbt att skjuta tillbaka. 

Kommentera här: