Saknar Östersund

Den här veckan har jag för blott tredje gången sen jag flyttade saknat Östersund. Första gången jag lite kort saknade Östersund var när pappa var där och fixade överskåpet ovanför kylskåpet innan det nya kylskåpet kom. Men då saknade jag bara Östersund just den dagen. Andra gången var innan Ingela och Bettan hade födelsedagsfest, då blev jag väldigt sugen att åka dit, träna där och umgås med fina vänner. Nu är det alltså tredje gången jag längtar dit.
 
Trodde ändå att jag skulle sakna Östersund mer. Jag menar, första året jag bodde där så började jag sakna staden när jag kom till Åsarna (påväg från Östersund), haha. Men den här gången har känslan hängt kvar längre än tidigare. Så det är tur att jag vet ett stoppdatum för längtan, för känns som den kunde ha pågått länge annars. Jag ska ju nämligen snart till Östersund! Om allt går enligt plan så åker jag dit på torsdag morgon, möter upp pappa som kommer från Mora för lunch i stan innan vi tillsammans rullar vidare till Luleå, där vi bor hos bror under SM-helgen. Och efter SM så rullar vi tillbaka till Östersund, där jag stannar kvar! Jag ska göra maxtest och träffa min handledare till C-uppsatsen jag ska skriva till våren. Och framförallt: jag ska umgås med fina vänner och träna några pass i den fina staden som varit mitt hem i fyra fina år. Finns många pass jag vill göra där också, men kommer nog inte hinna alla. Har inte bestämt hur länge jag blir där, beror på många saker. (Som t.ex. att jag kanskek kommer börja längta till Trondheim.) Men hoppas kunna köra några favoritpass där i alla fall. Ska bli riktigt härligt att få komma tillbaka till staden och då det väntas maxtest på onsdagen så kommer jag inte ha särskilt mycket träning måndag och tisdag utan då kunna göra saker, träffa vänner, gå på stan. Bara andas jämtländsk luft. Hoppas EJ på dåligt väder men det är ju Östersund vi pratar om... Mm, längtar dit litegrann just nu. 
 
Har förresten tränat båda dagens pass i bara sport-bh. Visste väl att sommaren skulle komma tillbaka efter att jag tagit ur min lilla solkrämsburk ur vätskebältet. (Har väldigt många bra-att-ha-grejer i mitt vätskebälte, man vet aldrig vad som händer under ett träningspass!)
 
Och en uppdatering till förra inlägget: även om den stretching jag har genomfört de senaste 5 åren inte gjort mig så värst mycket mjukare, så har den i alla fall hållit mig bra mycket mer skadefri än innan! Och det var just därför jag började stretcha. För att jag drogs med skador innan.

Kommentera här: