Plustid

Den här veckan har jag tränat så bra att jag nu gjort mig förtjänt av 1,5 vilodag. Det ska bli riktigt skönt men har mycket som jag vill göra innan imorgon kväll...
 
Blev ett långpass i morse, klassiskt. Hade en bra känsla överlag. Typ en svacka bara. Lite seg i stakningen i början, en del träningsvärk efter styrkan igår, men det släppte efter en dryg timme. Var hungrig sista 1,5 timmen men kände mig inte slut på energi. Tog min favoritrunda, runt Heimdal, med den underbara cykelvägen. Den är ju inte jättelång egentligen men skarvade runt Saupstad och tog sedan Smistadvegen åt andra hållet hem. Var nästan hemma efter 3,15 men var fortfarande pigg så tog ett varv på rullskidbanan och stannade klockan på 3,26. Det innebar att jag gick nästan en timme plus denna vecka. Men det har varit så lätt att träna att jag har kunnat genomföra allt jag har planerat och fått plustid på vissa pass. Nu är det en avvägning om jag ska fortsätta samla plustid även nästa vecka om det känns fortsatt bra eller om jag ska samla överskott inför SM. Vi får se hur det känns... 

Kommentera här: