När det känns som att allt går fel

När precis mitt favoritlag gått till OS-final känns det fel att säga att allting gått fel idag, men deras prestation har ju mycket lite med mitt liv att göra, egentligen. Men en av sakerna som gått fel idag handlar just om fotbollen, norsk tv visar ju alldeles för lite svenskar i OS tycker jag. Och jag kunde tydligen inte heller betala en prenumeration på deras live-tv-tjänst heller. Så jag har fått följa de båda straffdramatiska matcherna via Aftonbladets liveuppdatering. Funkar också. Blir mindre exhalterad än när jag ser på fotbollen. Något positivt. Nej, är irriterad på norsk tv alltså.
 
Hade extrema problem på Granåsen idag också. De fem första monitorerna jag provade fick ingen kontakt med tavlan. Sjätte gången gillt och en dryg halvtimme senare startade jag inskjutningen. 
 
Kroppen har känts otroligt seg idag också. Otroligt seg. Får hoppas att det är en reaktion på 1,5 väldigt lugna vilodagar. Brukar kunna bli lite seg av att vila. 
 
Ståskyttet fungerade sämre idag. Däremot ett fullt godkänt liggskytte och en väldigt bra känsla. Så skönt att det kan vända så fort. Visar ändå på att jag har en trygghet att luta mig tillbaka på i alla lägen. Och att skjutformen går lite upp och ner är ju inte så konstigt. Har haft en väldigt bra skjutform i stå i stort sett hela sommaren så en kort svacka kan jag stå ut med. Hoppas den blir kort bara...
 
Dagens andra positiva sak var att jag redan i morse fick betyget godkänd på praktiken. Helt underbart! Man kunde ju ha trott att det skulle bli en bra dag efter en sån start...
 
Nu är frågan om jag vågar tro på att det kan bli ett bra slut på denna dag. Men jag har en helt annan trygghet än jag haft på länge så jag vet att jag vågar. Jag har tvekat alldeles för många gånger och vad har det gett mig? Just det, ingenting. Den här gången ska jag våga. 

Kommentera här: