Mer eller mindre bra vilodag

Kände mig rätt dum i huvudet när jag gick till skjutvallen imorse och det spöregnade. Vissa dagar så ställer man ju in skjutpass pga regn men idag var jag sugen att skjuta. 30 minuter senare när jag det regnade ännu mer och jag var genomblöt så ångrade jag mig litegrann... Sen slutade det regna när jag var klar. Typiskt. Men tyvärr så kan jag inte anpassa mig efter vädret de dagar jag skjuter på Granåsen då jag måste anmäla till kommunen i förväg vilka tider jag tränar. Så när jag skickade mejl i söndags så såg det ut att vara bäst väder tidigt på morgonen idag så jag skrev 9-11. Det visade sig i efterhand att 11-13 hade varit optimalt, åtminstone med tanke på dagens nederbörd. Vinden kommer och går, det har den gjort hela dagen. 
 
Inte gick det särskilt bra att skjuta heller. Mindre än 90% totalt vilket inte är godkänt. Sköt 4x5 fyra gånger, 3+4+2+1 bom. Inga tider att skryta om heller. På monitorn låg jag mellan 8-10 sekunder i stå och 10-12 sekunder i ligg (förutom en serie då jag drog ut ett skott och fick ladda extraskott). Så det var ändå bra. Tyckte jag kunde vara hyfsat offensiv till första skott också, så då borde det varit mellan serierna som jag var långsam? Använde bara en bana idag och fick då trycka mellan varje serie istället för att springa bak till 5m-märket. Det borde inte tagit längre tid, men man vet aldrig. 
 
Så tyckte det var rätt ovärt pass när jag gick hemåt. När jag kom hem uppskattade jag golvvärmen i badrummet på riktigt för första gången. Stod där länge utan strumpor och myste. 
 
Dagen har inte varit särskilt bra men den blev snäppet bättre när min vicevärd i Östersund ringde (har jag sagt att vi har världens bästa vicevärd där?!) och berättade att jag skulle få en parkering under tak! Yey! Ställde mig i kö där för...jag vet inte hur många år sen...tre? Vet dock inte när jag får byta plats, men för mig spelar det ju mindre roll, det lär ju bli innan 1 december åtminstone! Skulle bli typ 20 kr dyrare också, det är ju ingenting. Betalar nästan ingenting för bilplatsen idag heller, helt underbart. Åh, va skönt det ska bli att inte behöva sopa snö från bilen i vinter!!! 
 
Får hoppas att det har vänt nu och att det fortsätter gå bra. Müslin jag precis tog ur ugnen såg fantastisk ut och jag tror även fröknäcket blev bra! Lite snickers på det och dagen är fulländad. Om inget går fel igen det vill säga.
 
Det är så hårt, så svårt, att komma hem igen
Alla mina dagar är den andra lik...
...men jag kan inte låta bli, det måste bli vi

Kommentera här: