Camelbak

Ett långt pass på programmet idag, crosspass. Först hängde jag på Jenny på en längre löprunda, 2,5 timme blev det. Hon hade även med sig hund, vilket faktiskt gick väldigt bra. Det var en väldigt snäll hund som inte ens ville hälsa på mig. Ett steg i mitt KBT mot min rädsla för hundar, hehe.

Kroppen känns fortsatt bra, även om benen blev tyngre och tyngre och tyngre från 1,5 timme och framåt.

Bytte sedan till lite mindre kläder (blev faktiskt varmare idag!) och pjäxor och rullade iväg på mina klassiska skidor. Det blev Bjørndalsvegen idag, som jag såg fram emot sen jag åkte härifrån! Det var en lång cykelväg och en fin runda som jag helt säkert kommer åka igen. Men tyvärr var det ganska mycket trafik på stora vägen jämte cykelvägen. Det var det inte senast jag åkte en bit längs vägen, men ganska säker på att det var en helgdag. Idag fredag kan väl vara värsta trafik-dagen...

Rundan tog i alla fall ganska precis 1,5 timme på mina 2:or som jag tog idag då jag misstänkte att det kunde bli lite övertid om jag körde på 3:orna. Nu blev det bara 2 minuter övertid så det var perfekt. 4 timmar totalt och en ganska bra känsla även på klassiska delen. Mycket nedför i början, det var skönt, höll I1-puls hela tiden också. Sen nästan bara uppför andra halvan av rundan men det gick också bra och kände inte av väggen förrän jag kommit hem och såg typ dubbelt när jag skulle ta fram smör till mitt fröknäcke (alltid, alltid fröknäcke efter första passet, mums!)

Idag gjorde jag premiär med min nya Camelbak också. Har känt att mitt vätskebälte inte räcker på de längsta passen jag gör så därför införskaffade jag en 2L-Camelbak. Verkligen skön att ha med, satt bra både på löpningen och rullskidorna! Dock tycker jag inte den var rolig att ha att göra med före och efter. Svår att göra rent osv. Antar att jag kommer lära mig att fylla på den på enklaste sättet efter ett tag. Men tror inte jag kommer byta ut vätskebältet helt alltså. Den var skön, men inte helt fel med vätskebälte heller!

Kommentera här: